הסטארט-אפ שמקים "בית ספר להייטקיסטים" גייס 7 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית ג'ולט (Jolt) השלימה סבב גיוס A של 7 מיליון דולר, שישמש אותה לפתיחת קמפוס ראשון בלונדון בינואר 2019

מנכ"ל ג'ולט רועי דויטש / צילום: עומר הכהן
מנכ"ל ג'ולט רועי דויטש / צילום: עומר הכהן

חברת הסטארטאפ הישראלית ג'ולט (Jolt) מפעילה מזה כשנה קמפוס לימודים בתל אביב, שנועד לאפשר למנהלים ולאנשי מקצוע בתחומי ההייטק לרכוש או לחזק מיומנויות חיוניות להמשך ניהול הקריירה שלהם. היום החברה השלימה סבב גיוס A של 7 מיליון דולר, שישמש אותה לפתיחת קמפוס ראשון בלונדון בינואר 2019.

את הסבב הובילה קרן אוקטופוס ונצ'רס הלונדונית שמעורבת בתהליך התרחבות החברה לאנגליה. והשתתפו בו קרן Pico Partners מירושלים והמשקיעה הקיימת בחברה, Hillsven Capital מעמק הסיליקון. הגיוס הנוכחי מצטרף ל-3 מיליון דולר שהחברה גייסה מאז הקמתה, ומביא את סך הגיוסים שלה ל-10 מיליון דולר.

ג'ולט נוסדה ב-2015 על ידי רועי דויטש, המכהן כמנכ"ל החברה, נדב לשם וניצן כהן ארזי, כולם בעלי רקע בהדרכה. בתחילת דרכה ג'ולט החלה כמרקטפלייס להרצאות, אך לפני כשנה החברה הקימה את הקמפוס הראשון שלה בתל אביב, והחלה להציע תוכניות לימוד מוסדרות. כיום החבר המפעילה שני מיקרו-קמפוסים בתל אביב, ומתכוננת לפתיחת שלושה קמפוסים בלונדון במהלך 2019.

הקמפוס פועל במודל חדר כושר, עם מנוי שמעניק גישה ללא הגבלה לשיעורים השונים. השיעורים מתקיימים בכיתות מעוצבות באופן עתידני, בקמפוסים קטנים הנפתחים במרכזי ערים. התכנים מועברים על ידי ממומחים בינלאומיים בתחומם, מחברות כמו גוגל, אמזון ונטפליקס, בשידור חי, לקבוצות קטנות של 14 תלמידים.

״התובנה הבסיסית של Jolt היא שאי אפשר ללמוד דבר אחד ואי אפשר ללמוד פעם אחת בגלל שאנחנו מחליפים עבודות בתך 12-24 חודשים בממוצע, ובגלל שהתעשייה כל הזמן מתקדמת", אומר דויטש. "למרות שכולם מבינים את זה, לימודים לא משתלבים בשגרת החיים של כל אחד, אז הרעיון היה לייצר חוויית למידה שאנשים ירצו לצרוך באופן קבוע כחלק משגרת הקריירה שלהם".

"חוויית הלמידה האולטמטיבית כמו שאנחנו פיתחנו אותה, היא בקבוצות עם אנשים מקצוענים כמוך, אופן שיחתי - השיעור בנוי כשיח עם הקבוצה הלומדת ועם המומחה עצמו, כשהרעיון הוא שהמורה מצטרף לקבוצה של אנשים שהיא הכיתה, ולא להפך", אומר דויטש. הוא מוסיף כי "תכנית הלמידה בנויה באופן נערם, כאשר במקום תכנית לימודים מובנת, כל איש מקצוע יכול לרכיב את מסלול הלימודים שמתאים לו, עד רמת השיעור הבודד".

הבחירה להתרחב דווקא ללונדון, אומר דויטש, קשורה לטרנד שנקרא "קליקס אנד בריקס" - קליקים ולבנים. לדבריו, "לונדון היא בירת הטרנד של החיבור בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי, מתוך תפיסה שרק באפליקציות אין עוד הרבה מה לחדש. אתה נרשם לשיעורים דרך אפליקציה, ומצטרף לשיעור עם מרצה בוידיאו חי, זה להביא את הדיגיטל לעולם הפיזי".

תעודת זהות:

הקמה: 2015

מייסדים: רועי דויטש, נדב לשם וניצן כהן ארזי.

משרדים: תל אביב ולונדון

עובדים: 32

גיוסי הון: 10 מיליון דולר בשני סבבים

משקיעות בולטות: אוקטופוס ונצ'רס, Pico Partners ו-Hillsven Capital.