מניית סיוה זינקה בעקבות חוזה חדש בתחום הבית החכם והעלאת מחיר היעד

אחרי חודשים של ביצועי חסר במניית חברת הטכנולוגיה, אתמול היא זינקה בנאסד"ק במחזור מסחר גבוה מהרגיל • אנליסט Cannaccord העלה מחיר היעד למניית סיוה ל-40 דולר, פרמיה של 46% על המחיר אתמול

גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה / צילום: תמר מצפי
גדעון ורטהייזר, מנכ"ל סיוה / צילום: תמר מצפי

אחרי חודשים של ביצועי חסר זינקה אתמול המניה של חברת הטכנולוגיה סיוה  ב-9.6% במסחר בנאסד"ק , במחזור מסחר גבוה מהרגיל. העלייה הגיעה על רקע דיווח של החברה על חוזה חדש בתחום הבית החכם, ובעקבות העלאת מחיר יעד מצד אנליסט בתחילת השבוע.

סיוה, בניהולו של גדעון ורטהייזר, מספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים לשוק הסלולר והתרחבה בשנים האחרונות גם לשווקים נוספים. החברה דיווחה אתמול שתספק ל-SiFlower הסינית טכנולוגיית Wi-Fi 5 שתשולב בשבב של החברה הסינית, שבב שמיועד למוצרי IoT (האינטרנט של הדברים) שונים. השבב החדש שלה מיועד לנקודות גישה, נתבי בית חכם ורמקולים חכמים.

מנהל חטיבת הקישוריות של סיוה, אביב מלינוביץ', מסר כי "אנו שמחים להודיע על הסכם הרישוי עם SiFlower. השבב שפיתחה הוא דוגמה בולטת לדור השבבים הבא, הניתן לתכנות ומתאפיין ביתרון תחרותי ועלות נמוכה למפתחים".

במקביל, כאמור, הגיבה המניה גם להמלצת בית ההשקעות Cannaccord. האנליסט מייקל ווקלי העלה את מחיר היעד למניית סיוה ב-4 דולר, ל-40 דולר, פרמיה של 46% על מחיר המניה בסיום המסחר אתמול. ההמלצה נותרה ללא שינוי, "קנייה".

לדברי ווקלי, היצע המוצרים של סיוה בתחום הרישוי וצבר הזמנות חזק, אמורים לתמוך בהכנסות רישוי יציבות (הכנסות סיוה מגיעות מרישיונות שהיא מוכרת, ומתמלוגים שהיא מקבלת כשהמוצר הסופי עם השבב בתוכו נמכר בשוק). להערכתו, מנוע צמיחה משמעותי לחברה במחצית השנייה של 2018 הוא תחום השבבים לתחנות בסיס סלולריות, כאשר לקוחותיה כוללים את נוקיה ו-ZTE. בנוסף מזכיר האנליסט את הגדלת הנתח של אינטל בשבבים הנמצאים באייפון החדש, עובדה שהיא חיובית לסיוה שעובדת איתה, ואמורה להגדיל את ההכנסות של סיוה מתמלוגים.

לדברי ווקלי, "אנחנו מעריכים שההכנסות מתמלוגים ב-2018 יהיו חלשות, בשל החולשה הגלובלית בשוק הסמאטרפונים והפסד נתחי שוק של הלקוחה הסינית הגדולה ביותר של סיוה, Spreadtrum. עם זאת, אנחנו צופים הכנסות חזקות משמעותית מתמלוגים במחצית השנייה לעומת המחצית הראשונה". יתרה מכך, הוא מצפה לצמיחה של 30% בהכנסות מתמלוגים ב-2019.

לאחר הזינוק אתמול שוויה של סיוה  הוא 603 מיליון דולר, והיא רחוקה ב-46% מהשיא שנקבע במניה בנובמבר 2017, ששיקף לסיוה שווי של כמיליארד דולר.