מנצלים את השיאים במניות המלונאות: מגדל מכרה מניות פתאל ב-100 מיליון שקל, משקיע זר מימש מניות ישרוטל ב-35 מיליון שקל

מגדל השקיעה בפתאל כ-120 מיליון שקל לפני כ-11 שנים, ורשמה מאז תשואה פנומנלית של כמעט פי עשרה • תשואה של כ-60% נרשמה במניית בישרוטל בשנה האחרונה

מממשים בשיא: על רקע רמות השיא שבהן נסחרות צמד מניות רשתות המלונאות פתאל החזקות  וישרוטל , בעלי מניות בשתי החברות מכרו בימים האחרונים נתחים מהחזקותיהם.

כפי שפרסמנו באתר "גלובס" ביום חמישי, קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל ביטוח  צמצמה את החזקותיה בפתאל, עם מכירת נתח ממניותיה תמורת כ-100 מיליון שקל, לפי שווי מניה של כ-400 שקל - דומה למחיר השוק בעת המכירה. לאחר ההפצה, שנעשתה באמצעות אי.בי.אי וברק קפיטל, החזקותיה של מגדל בפתאל נותרו על כ-15%, בשווי שוק נוכחי של כ-850 מיליון שקל. מבחינת מגדל מדובר בהחזקה היסטורית, שהציפה לה, ובעיקר למבוטחיה ולעמיתיה, תשואה נאה מאוד.

מגדל השקיעה בפתאל כ-120 מיליון שקל לפני כ-11 שנים, ורשמה מאז תשואה פנומנלית של כמעט פי עשרה על ההשקעה (כולל דיבידנדים שחולקו). מימוש נתח ההחזקות של מגדל בפתאל מתבצעת כשמניית חברת המלונאות רחוקה אחוזים בודדים מרמת השיא שקבעה בחודש שעבר, ומשקפת לפתאל שווי נוכחי של קרוב ל-5.9 מיליארד שקל.

הנפקתה של פתאל החזקות, שייסד המנכ"ל והיו"ר דוד פתאל, מסתמנת עד כה כאחת המוצלחות, שנכללו בגל הנפקות האקוויטי הראשוניות (IPO) שהתחיל בבורסה ב-2017, ומאז הצטרפותה למסחר בפברואר האחרון התחזקה ביותר מ-20%. הנפקתה של פתאל כללה גיוס של יותר מ-500 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-4 מיליארד שקל לפני הכסף.

החברה נהנית מאמון המשקיעים גם בגזרת החוב, והיא הבטיחה גיוס אג"ח (באמצעות הרחבת סדרה) בהיקף של קרוב ל-200 מיליון שקל, שבו נרשמו ביקושי יתר משמעותיים. לאחר השלמת הגיוס, הצפויה בימים הקרובים באמצעות ברק קפיטל ואוריון חיתום, היקף הסדרה (ב'), יגיע לכ-450 מיליון שקל.

בתחילת השבוע שעבר דיווחה פתאל, שמחזיקה ומנהלת 186 בתי מלון באירופה ובישראל (כולל מלונות בהקמה), כי היא רוכשת יחד עם רשת פנדוקס את מלון מידלנד מנצ'סטר בכ-115 מיליון ליש"ט. פתאל תשכור ותנהל את בית המלון לתקופה של 35 שנה. חלקה ברכישה עומד על כ-14 מיליון ליש"ט. נוסף על כך, ישקיעו שתי החברות כ-11 מיליון ליש"ט בהשבחת המלון, שתכלול בניית חדרים חדשים נוספים. השלמת העסקה צפויה עד לסוף השנה, ולאחר מכן תנהל פתאל כ-44 בתי מלון באי הבריטי, עם יותר מ-9,300 חדרים.

מניות המלונאות בשיא
 מניות המלונאות בשיא

רווח נאה מהמימוש בישרוטל

כאמור, גם בעלי מניות ישרוטל מנצלים את רמות השיא שבהן נסחרת מניית החברה, שאותן ניצל משקיע זר בחברה, שמכר ממניותיו ברשת ישרוטל תמורת 35 מיליון שקל, בהנחה של כ-7% על מחיר השוק. ככל הידוע, בדומה למגדל, גם משקיע זה מחזיק במניות ישרוטל כבר שנים ארוכות, ומימוש החזקותיו, שנעשה באמצעות ברק קפיטל, הניב לו רווח נאה.

מניית ישרוטל, הרחוקה מרחק נגיעה מרמת השיא שקבעה בחודש שעבר, מציגה את אחת התשואות המוצלחות בבורסה בשנה האחרונה, שמגיעה לכ-60%, ומשקפת לחברה שווי נוכחי של 2.9 מיליארד שקל.

ישרוטל, שבשליטת משפחת לואיס, מחזיקה, מפעילה ומנהלת רשת של 19 בתי מלון, שמונה מהם באילת, ובסך הכול כוללים מלונותיה כ-4,200 חדרים. 

ברקע לתשואות הנאות שמציגות מניותיהן של שתי רשתות המלונאות, מציגות שתי החברות גם תוצאות כספיות חיוביות. פתאל החזקות סיכמה את המחצית הראשונה של השנה, עם צמיחה של כ-40% בהכנסותיה, שהגיעו ל-1.5 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה עלה בכ-4% ל-71 מיליון שקל.

ישרוטל סיכמה את מחצית 2018 עם עלייה של 13% בהכנסות, שהגיעו ל-672 מיליון שקל, והכפילה את הרווח הנקי שלה, שהגיע ל-57 מיליון שקל.