חוזרת לידי הציבור? ליוויס מתכננת הנפקה לפי שווי של 5 מיליארד דולר

לפי דיווחים, ענקית האופנה שקיימת מהמאה ה-19 מתכננת לגייס בין 600 מיליון ל-800 מיליון דולר, וההנפקה לציבור תצא לדרך ברבעון הראשון של 2019

ג'ינס 517 של ליוויס / צילום: Shutterstock
ג'ינס 517 של ליוויס / צילום: Shutterstock

לוי שטראוס ושותפים (Levi Strauss & Co או ליוויס), החברה בת 145 השנים שהמציאה את זוג הג'ינס הראשון בעולם, מתכננת הנפקה לציבור, כך לפי מקורבים לבכירים בחברה.

חברת ליוויס מחפשת לגייס בין 600 מיליון ל-800 מיליון דולר ומכוונת את הנפקתה לציבור לרבעון הראשון של שנת 2019. המקורבים הוסיפו כי בליוויס שואפים לשווי של 5 מיליארד דולר ומעלה. 

ענקית הביגוד מסן פרנסיסקו כבר במגעים עם הבנקים גולדמן זאקס וג'י.פי מורגן לניהול התהליך, אם כי תזמון ההנפקה וגובה ההערכה הכספית עלולים עוד להשתנות, נמסר.

ההיסטוריה של ליוויס מתחילה עוד במאה ה-19, 1853, כשלוי שטראוס, מהגר גרמני, הגיע לקליפורניה בתקופת הבהלה לזהב. שטראוס רצה להרחיב את העסק המשפחתי שכלל בדים ולאחר כ-20 שנה בקליפורניה חבר לחייט על-מנת לרשום פטנט על זוג מכנסי עבודה ייחודי שיצרו יחד. הפטנט הוביל להמצאת זוג הג'ינס הראשון.

ליוויס נמצאת כרגע בידיים פרטיות, צאצאיו של לוי שטראוס, אך החברה-הבת שלה ביפן היא ציבורית ולכן מחויבת לדווח מדי רבעון לרשות ניירות ערך האמריקאית.

חנות דגל של ליוויס ברובע שיבויה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock
 חנות דגל של ליוויס ברובע שיבויה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

לא הפעם הראשונה שלה בוול סטריט

ליוויס ניסתה להנפיק לציבור בעבר, ב-1972, אז גייסה החברה קרוב ל-50 מיליון דולר. נכון לאותה תקופה, מדובר באחת ההנפקות הגדולות ביותר בציבור. אך עם הזמן הרווחים צנחו, ומשפחת שטראוס החליטו להחזיר את החברה לידיים פרטיות בשנת 1984.

לאחר עליות וירידות ברווחים בשנים האחרונות, ליוויס שוב רואה את שורות הרווח בדוחותיה גדלות. בתחילת אוקטובר דיווחה החברה על הכנסות של 1.4 מיליארד דולר ברבעון השני של 2018 - עלייה של 10% מהתקופה הדומה בשנה שעברה. הכנסות הנטו היו 130 מיליון דולר, עלייה של 45%.

יו"ר ונשיא ליוויס הנוכחי הוא צ'יפ ברג, שמכהן בתפקיד מאז 2011.

צ'יפ ברג, יו"ר ונשיא ליוויס / צילום: Reuters
 צ'יפ ברג, יו"ר ונשיא ליוויס / צילום: Reuters

מליוויס, גולדמן זאקס וג'י.פי מורגן לא נמסרו תגובות בנוגע להנפקה הצפויה של החברה.

בינואר האחרון ציין ברג כי "בערך 10% ממכירותיה של ליוויס הן אונליין עכשיו, והפרופורציה הזאת צומחת ממש-ממש במהירות".

ליוויס מפעילה כ-2,900 חנויות דגל גלובליות, אך מוצריה נמכרים ביותר מ-50,000 חנויות ב-100 מדינות.