דוח השקיפות של פייסבוק: מחקה 1.5 מיליארד חשבונות מזויפים בחצי שנה

כמו כן מחקה פייסבוק 5.4 מיליון ביטויים של דברי שטנה והסתה מהרשת החברתית • במחצית השנייה של 2018 החברה אף הסירה 65.6 מיליון תכנים שהכילו עירום

מי שומר על המידע של משתמשי פייסבוק? שאלה טובה / צילום: shutterstock
מי שומר על המידע של משתמשי פייסבוק? שאלה טובה / צילום: shutterstock

פייסבוק פרסמה היום את דוח השקיפות שלה למחצית השנייה של 2018, החברה מצהירה בדוח כי הסירה מעל 1.5 מיליארד חשבונות מזויפים ומחקה 5.4 מיליון ביטויים של דברי שטנה והסתה (Hate speech) מהרשת החברתית. מדובר בעלייה לעומת המחצית הראשונה של השנה, בה פייסבוק מחקה 1.3 מיליארד חשבונות מזויפים והסירה 4.1 מיליון ביטויים של הסתה.

במחצית השנייה של 2018 החברה אף הסירה 65.6 מיליון תכנים שהכילו עירום, 23.3 מיליון פוסטים שהכילו אלימות גרפית (לעומת 4.6 מיליון בחצי השנה הקודם), 2.2 מיליארד תכנים של ספאם, 2.1 מיליון תכנים שכללו בריונות והטרדה ו-8.7 מיליון תכנים שהכילו עירום וניצול מיני של ילדים.

גיא רוזן, סגן נשיא בפייסבוק לענייני ניהול מוצר כתב בפוסט שפורסם עם יציאת הדוח בבלוג הרשמי של החברה כי "אנחנו מודעים לכך שיש לנו עוד הרבה עבודה כדי למנוע ניצול לרעה של פייסבוק".

בחלק אחר של הדו"ח פורסם כי מספר הבקשות שפייסבוק קיבלה מממשלות במחצית השנייה של 2018 היה 103.8 אלף, גבוה ב-26% בהשוואה למחצית השנייה של 2017. מספר התכנים שהוגבלו בהתבסס על חוקים מקומיים גדל ב-17% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה ל-15.3 אלף תכנים. בנוסף, אינסטגרם ופייסבוק הסירו כמעט 3 מיליון תכנים בתקופה זו בשל דיווחים על הפרת זכויות יוצרים.

הדו"ח מתפרסם יום לאחר שתחקיר של הניו יורק טיימס חשף כי פייסבוק השתמשה בחברת הייעוץ Definers Public Affairs, כדי להתמודד עם הביקורת הגוברת נגדה בשל השימוש שנעשה בפלטפורמה ע"י הרוסים כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. לפי התחקיר, חברת דפיינרס הפיצה ביקורת על חברות טכנולוגיה אחרות כדי להסית ביקורת מפייסבוק, ואף טענה כי ארגונים שמבקרים את פייסבוק הם סוכנים של ג'ורג' סורוס. פייסבוק הודיעה היום כי סיימה את שיתוף הפעולה עם חברת דפיינרס.