טראמפ: ייתכן שלא אצטרך להטיל מכסים נוספים על סין

נשיא ארה"ב אמר אמש לעיתונאים כי הוא מלא תקווה בנוגע להתקדמות שיחות הסחר עם סין • מקורות בבית הלבן אמרו כי הנשיא אופטימי אך הסכם סחר ממשי עדיין לא נראה באופק

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא סין שי / צילום: תומאס פיטר, רויטרס
נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא סין שי / צילום: תומאס פיטר, רויטרס

בזמן שהשווקים מתכוננים לשבוע המסחר המקוצר לרגל חג ההודיה (שייערך בשבוע הבא, ב-22 בנובמבר), המשקיעים נושאים עיניהם לכל סימן שעלול להשפיע על מחלוקות הסחר בין ארה"ב לסין.

את הסימן הזה סיפק נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כאשר אמר אמש (ו') כי הוא מלא תקווה בנוגע להתקדמות שיחות הסחר. טראמפ ציין בפני עיתונאים כי יתכן שלא יצטרך להטיל מכסים נוספים על סין כי שהוא "לא רוצה לשים את סין בעמדה רעה". מקורות בבית הלבן אמרו כי הנשיא אופטימי אך הסכם סחר ממשי עדיין לא נראה באופק.

טראמפ הוסיף ואמר כי סין הביעה נכונות להסכמים, אולם על אחד מתוך חמשת הנושאים העיקריים לא הגיעו להסכמות. "סין רוצה להגיע להסכם, הם שלחו רשימה של דברים שהם מוכנים לעשות, זו אמנם רשימה גדולה אבל זה עדיין לא מקובל עליי. אבל נכון לעכשיו אנחנו נמצאים בנקודה טובה מאוד ביחס לסין".

טראמפ הוסיף כי אם לא יגיעו להסכמים עם סין, ארה"ב תמשיך בתכניתה להטיל תוספת מכסים בסך 267 מיליארד דולר על מוצרים המיובאים מסין, אולם סייג ואמר כי "ייתכן כי לא נצטרך לעשות זאת. סין תרצה להגיע להסכם".

בורסות ארה"ב ננעלו אמש במגמה מעורבת, כאשר מדד ה-S&P 500 ומדד הדאו ג'ונס רשמו עליות, ומדד הנאסד"ק ירד. 

כלל ידוע בשווקים הוא כי המסחר בשבוע של חג ההודיה הוא זמן טוב למניות, אך אנליסטים מזהירים כי השוק עלול להתדרדר לירידות של אוקטובר, לפני שישוב לעליות. ב-Almanac מציינים כי מדד הדאו עלה בשבוע שקדם לחג ההודיה ב-19 מתוך 24 השנים האחרונות. מאז שנת 1988, כך לפי ה-Almanac, הדאו נסחר ברמה גבוהה יותר ביום רביעי שלפני חג ההודיה וביום שישי שלאחריו, 18 מתוך 29 פעמים.