פייסבוק צונחת בעקבות התבטאויות של צוקרברג: "התחקיר על החברה: בולשיט"

שלל ציטוטים של צוקרברג שהתפרסמו בתקשורת גרמו למניית פייסבוק לרדת בכ-5%, ביניהם טענה כי צוקרברג כינה בפני עובדים את תחקיר הניו יורק טיימס על החברה "בולשיט" • גם מניית אפל רושמת ירידות

מארק צוקרברג / צילום: שאטרסטוק
מארק צוקרברג / צילום: שאטרסטוק

מניות פייסבוק  יורדות ב-5% על רקע דיווחים לא מחמיאים נוספים על חברת הענק. היום (ב') דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כינה בפני עובדים את תחקיר הניו יורק טיימס על החברה "בולשיט". עוד דווח כי הוא טען שהגורם להדלפות של העובדים לתקשורת הוא מורל נמוך בקרב העובדים שנובע מהתקפות נגד החברה בתקשורת, וכי עובדים רבים בצוותי התקשורת בפייסבוק כעסו על כך ששריל סנדברג, סמנכ"לית האופרציה בחברה, התנהגה כאילו לא ידעה שפייסבוק העסיקה את חברת יחסי הציבור דפיינרס, מאחר וסנדברג למעשה מעורבת מאוד באסטרטגיית התקשורת של פייסבוק.

לפי תחקיר הניו יורק טיימס, חברת דפיינרס ניסתה להגן על שמה של פייסבוק באמצעות פרסום כתבות שליליות על חברות טכנולוגיה אחרות, וע"י קישור בין מבקרי הארגון לג'ורג' סורוס. הוול סטריט ג'ורנל חשף היום גם כי השנה צוקרברג החל ללחוץ על בכירים להראות התקדמות מהירה יותר לגבי גידול במספר המשתמשים ואבטחת הפלטפורמה, ואף האשים את סנדברג בתגובה הציבורית החריפה למשבר קיימברידג' אנליטיקה, והתעמת איתה עד שחששה שהיא עשויה להיות מפוטרת.

מארק טפר, מנכ"ל חברת Strategic Wealth Partners, אמר היום ל-CNBC כי "השוק מעניש חברות עם צמיחה מואטת, וזה מה שקורה עם פייסבוק. אני לא חושב שיש אור בקצה המנהרה בקרוב. הם משקיעים באגרסיביות כדי להתמודד עם שיפור השקיפות של מודעות, להיפטר מפרופילים מזויפים ולחסל פייק ניוז וזה ישפיע על הרווחיות בטווח הקצר".

האנליסט בריאן וייזר מחברת Pivotal Research אמר לביזנס אינסיידר כי "אנחנו מצפים שיותר תקשורת שלילית לגבי פייסבוק תגיע בחודשים הקרובים. הסיכונים הנוגעים להתנהגות לא מוסרית ברמה התאגידית עשויים להביא לירידה באמון שחייב להתקיים בין המפרסמים והחברה".

מניות טכנולוגיה נוספות רושמות ירידות, בהן אמזון ואפל, בעקבות דיווח על כך שאפל הורידה את כמויות האייפונים החדשים שהזמינה מספקיותיה.