טדי שגיא מכר את יתרת ההחזקה בפלייטק בכ-88 מיליון דולר

העסקה שבוצעה היום מצטרפת לעסקה נוספת שבוצעה לפני כשבועיים (ב-12 בנובמבר), כאשר בסך הכל שגיא מכר בשבועיים האחרונים 6.4% ממניות פלייטק • לאחר העסקה, שגיא חדל להיות בעל מניות בחברה • מניית פלייטק רשמה בשנה האחרונה ירידה של 45%

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

המיליארדר טדי שגיא השלים בסוף השבוע את מכירת יתרת החזקותיו (כ-4.6%) בחברת פלייטק - ספקית פלטפורמות מבוססות תוכנה לאתרי הימורים מקוונים. שגיא ביצע את המכירה, בהיקף של כ-68 מיליון ליש"ט (כ-88 מיליון דולר), באמצעות חברת ההשקעות שלו, Globe Invest. העסקה הנוכחית מצטרפת למכירה של כ-1.8% מההון של פלייטק לפני כשבועיים, ובסך הכל מכר שגיא לאחרונה מניות של החבר ה בהיקף של כ-92 מיליון ליש"ט (כ-120 מיליון דולר).

פלייטק הונפקה לראשונה בשוק ההון הבריטי לפני כ-12.5 שנים (מארס 2006), ושגיא החל לממש בשנת 2015 ומכר במצטבר מניות תמורת כ-2.1 מיליארד דולר, כך שההון שצבר כתוצאה מהשקעתו בחברה (כולל דיבידנדים) עומד על כ-2.7 מיליארד דולר. פלייטק נסחרת כרגע בבורסת לונדון לפי שווי של כ-1.9 מיליארד דולר, לאחר שצנחה ביותר מ-50% מהשיא שאליו עלתה באמצע 2017. עם זאת, מרבית המימושים של שגיא היו במחירים גבוהים בהרבה מהמחיר הנוכחי של החברה (במהלך 2016 ו-2017).

אזהרת רווח וירידה של 45% במניה בשנה האחרונה

במקביל למימושים בפלייטק הרחיב שגיא את השקעותיו לתחומי הנדל"ן, פיתוח חללי עבודה משותפים, מסחר אלקטרוני ומיזמי טכנולוגיה. במהלך השנים רכש שגיא את מתחם הקמדן מרקט בלונדון ומתחמים סביבו בכ-500 מיליון ליש"ט (650 מיליון דולר) ואיחד אותם תחת חברת מרקט-טק, ולאחר מכן, במהלך 2016, רכש מתחמי נדל"ן נוספים באזור הולבורן בעיר בכ-300 מיליון ליש"ט (כ-390 מיליון דולר).

מאוחר יותר, במהלך עסקי שהתברר כמבריק, רכש שגיא את השליטה בחברת הנדל"ן המניב בראק אן.וי במהלך 2017, ומכר את החזקתו בחברה לאחר פחות משנה (בפברואר 2018) לקבוצת אדלר הגרמנית תוך שהוא גורף רווח של כ-300 מיליון שקל. בנוסף, שגיא יזם את הקמתה של LABS, הפועלת בתחום מתחמי העבודה המשותפים, והוא בעל השליטה בחברות הציבוריות KAPE הפועלת בתחום הסייבר ובחברת SafeCharge העוסקת בפתרונות לתשלומים מקוונים וניהול סיכונים.

במקביל, שגיא משקיע בשנים האחרונות במיזמי טכנולוגיה וחדשנות, רובם של יזמים ישראלים. בתוך כך, לפני כחודש הוא השלים את רכישת פעילות הדיוטי פרי של סקאל בכ-40 מיליון שקל. במסגרת העסקה רכש שגיא, שזו הכניסה הראשונה שלו לפעילות קמעונאות בישראל, 3 חברות: סקאל דיוטי פרי, סקאל גלובל דיוטי פרי וחברת לאיאם (Layam). מחזור הפעילות של החברות שנרכשו מוערך בכ-200 מיליון שקל, והן מעסיקות כ-200 עובדים.

מניית פלייטק רשמה בשנה האחרונה ירידה של 45%, בין השאר לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח בתחילת יולי השנה. החברה מסרה אז כי הכנסותיה השנה צפויות להיפגע בעקבות התחרות הגוברת מצד חברות חדשות, בעיקר בשוקי אסיה. בעקבות האזהרה צנחה מניית החברה ב-29% באותו יום, ומאז איבדה עוד 17%.