חקירה פלילית נגד וואווי בארה"ב: חשד לגניבת סודות מסחריים

בין הסודות המסחריים שנגנבו, לפי החשד, נמצאת גם הטכנולוגיה מאחורי מכשיר רובוטי בשם "טובי", ששימש את חברת T-Mobile לבדיקת סמארטפונים • החקירה נמצאת במצב מתקדם ועשויה להביא להגשת כתב אישום

מייסד ומנכ"ל וואווי רן ז'נגפיי/ צילום:  רויטרס
מייסד ומנכ"ל וואווי רן ז'נגפיי/ צילום: רויטרס

תובעים פדרליים בארה"ב פותחים בחקירה פלילית נגד החברה הסינית וואווי בחשד לגניבת סודות מסחריים מחברות אמריקאיות. בהם גם את הטכנולוגיה מאחורי מכשיר רובוטי בשם "טובי", ששימש את חברת T-Mobile לבדיקת סמארטפונים. כך אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" אנשים מקורבים לנושא. החקירה נמצאת במצב מתקדם ועשויה להביא להגשת כתב אישום. 

החקירה נולדה, בחלקה, בשל התביעות האזרחיות נגד וואווי, בהן גם תביעה בסיאטל, שבה חבר המושבעים קבע כי וואווי אחראית על גניבת טכנולוגיה רובוטית ממעבדה של T-Mobile, כך לפי מקורבים לנושא. 

דובר מטעם משרד המשפטים האמריקאי סירב להגיב. גם דובר וואווי סירב להגיב. במקרה של התביעה בסיאטל, וואווי ערערה וטענה כי מדובר בשני עובדים שהתנהגו שלא כראוי. 

לפני כשבוע, נעצר עובד וואווי בפולין, אשר הואשם בריגול במדינה לטובת סין. וואווי פיטרה את העובד, וונג ווייג'ינג, ואמרה כי לפעולותיו לכאורה אין כל קשר לחברה. ב-1 בדצמבר נעצרה סמנכ"לית הכספים של וואווי מנג וואנז'ו והואשמה על-ידי ארצות הברית בהונאה רב-לאומית של בנקים בנוגע לעסקאות עם איראן, צעדים שהם הפרת הסנקציות של ארה"ב. בית המשפט הקנדי ​​שחרר את מנג בערבות ב-11 בדצמבר, בעוד היא ממתינה לשימוע לקראת הסגרתה לארה"ב.