כיטוב פארמה ניצלה את העליות: הפעילה תשקיף מדף וגייסה 6 מיליון דולר

חברת הביומד הודיעה אתמול על גיוס פרטי של 6 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים • זאת, לאחר שהמניה נסקה 170% שלשום בנאסד"ק בעקבות תוצאות ניסוי מעבדה במוצר לסרטן הנמצא בשלבי הפיתוח הראשוניים • המניה צונחת כעת ביותר מ-20% בבורסת תל אביב

חברת ביומד / צילום: רויטרס
חברת ביומד / צילום: רויטרס

במה שהפך לכמעט שגרה עבור חברות ביומד בנאסד"ק, גם כיטוב פארמה   לא נתנה לעלייה יוצאת הדופן במניה שלה לעבור מבלי שתנצל זאת לגיוס הון. כיטוב הודיעה אתמול (ד') על גיוס פרטי של 6 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים. זאת, לאחר שהמניה נסקה 170% שלשום בנאסד"ק בעקבות תוצאות ניסוי מעבדה במוצר לסרטן הנמצא בשלבי הפיתוח הראשוניים.

מחיר כל ADS (מניית מעקב בנאסד"ק אחרי מניית החברה בישראל) יהיה 1.75 דולר. מחיר זה הוא גבוה ב-68% ממחיר מניית החברה לפני העליות שלשום, אך המחיר האפקטיבי הוא נמוך יותר כי מצורפת לכל מניה 3/4 אופציה במחיר מימוש של 2 דולר הניתנת למימוש למשך חמש שנים.

מניית החברה ירדה אתמול בנאסד"ק 42%, בעקבות ההודעה על הגיוס, לאחר שכבר הגיע כל ADS למחיר של 2.43 דולר. מחיר המניה בנאסד"ק הוא כעת 1.6 דולר, נמוך מן המחיר הרשמי בהנפקה ב-9%, אך כאמור המחיר האפקטיבי בהנפקה היה נמוך יותר. את ההנפקה הוביל בנק ההשקעות H.C.Wainright.

ההודעה על ההנפקה הגיעה אתמול אחרי סגירת המסחר בתל אביב, כך שבבורסה המקומית עדיין נסחרה המניה בעליות של 34% בסוף יום המסחר אתמול, תנועה שכמעט וסגרה את הפער מול המחיר בו נסגר המסחר בנאסד"ק שלשום (ובו המשיכה להיסחר היום עד פרסום ההודעה על ההנפקה).

ניסויי מעבדה לרוב אינם מקפיצים את מניות הביומד בשיעורים שנרשמו בימים האחרונים, ולרוב אינם משפיעים על מניות הביומד בכלל, אולם נראה כי במקרה הזה, הפרסום הפנה תשומת לב למניה הקטנה, שנסחרה עד אתמול בשווי של פחות מ-20 מיליון דולר.

בניסוי הראתה כיטוב, כי חשיפה קצרה של תאים סרטניים הובילה לחסימה של מנגנוני הסרטן בתוך התא, ולהרס ספציפי של התאים הסרטניים. החברה עדיין תצטרך להראות את התוצאות הללו בניסויים בבעלי חיים ובבני אדם, תהליך אשר באופן מסורתי אורך שנים רבות, וסיכויי ההצלחה שלו נמוכים, אם כי בשנים האחרונות קוצרה הדרך לקבלת אישור בתרופות לסרטן.

בחודשים האחרונים הביאה כיטוב לשוק ומסחרה את תרופת הדגל שלה, המשלב בין שתי תרופות גנריות - לכאב ולהורדת לחץ דם. השילוב מאפשר לוודא כי החולים נוטלים הן את התרופות לכאב, המקפיצות את לחץ הדם, והן את תרופת הנגד, המשאירה את לחץ הדם נמוך, וזאת לעומת המצב הקיים שבו החולים נוטלים תרופות נגד כאב ביתר, אך מזניחים את התרופות להורדת לחץ דם.

במסגרת ההסכם תקבל כיטוב 3.5 מיליון דולר במזומן מיידית, וכן 60% מהרווחים מהמוצר עד לתקרה של 15 מיליון דולר, ו-40% מהרווח מהשלב הזה והלאה. ההסכם הוא לתקופה של 15 שנים. חתימת הסכם זה לפני כשבועיים הובילה לקפיצה של כ-40% במניה הקטנה.