מיקרוסופט תשקיע חצי מיליארד דולר בסיוע בבעיית הדיור של סיאטל

זאת בתגובה למשבר דיור אזורי שהשפיע על תושבים רבים עם הכנסה נמוכה או בינונית • מחצית מהסכום יוקדש לתמיכה בדיור לבעלי הכנסה נמוכה במחוז קינג שבמדינת וושינגטון, ו-225 מיליון דולר נוספים יושקעו בדיור במחיר מסובסד לבעלי הכנסה ממוצעת; ב-25 מיליון דולר הנותרים ייעשה שימוש לבעיית חסרי הבית בכל מחוז סיאטל

סיאטל / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
סיאטל / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת מיקרוסופט  הודיעה שתשקיע 500 מיליון דולר בפיתוח דיור בר-השגה וסיוע להומלסים באזור סיאטל, בתגובה למשבר דיור אזורי שהשפיע על תושבים רבים עם הכנסה נמוכה או בינונית.

לדברי ענקית הטכנולוגיה, מחצית מהסכום יוקדש לתמיכה בדיור לבעלי הכנסה נמוכה במחוז קינג שבמדינת וושינגטון, ו-225 מיליון דולר נוספים יושקעו בדיור במחיר מסובסד לבעלי הכנסה ממוצעת. ב-25 מיליון דולר הנותרים ייעשה שימוש כדי להתייחס לבעיית חסרי הבית בכל מחוז סיאטל.

בשנים האחרונות ערים במחוז פיוג'ט סאונד שבמדינת וושינגטון ובאזור המפרץ של סן פרנסיסקו חוו עלייה חדה במחירי השכירות בעקבות התרחבותן של חברות טכנולוגיה באזור, שהביאו לעלייה חדה בגודל האוכלוסייה. עובדי ההייטק בחברות הגדולות לרוב יכולים להרשות לעצמם את גובה השכירות, אך אנשים אחרים לרוב התקשו, ועליית המחירים החריפה את בעיית חסרי הבית.

"מורים, אחיות ועובדים רבים אחרים מתחילים ומסיימים היום את יום העבודה בנסיעות ארוכות", נכתב בפוסט שמיקרוסופט פרסמו בבלוג הרשמי שלהם בנושא. "המטרה שלנו היא לפעול מהר ככל האפשר עם השקעות ייעודיות שיגרמו להשפעה גדולה".

מיקרוסופט היא לא חברת הטכנולוגיה היחידה שמנסה לפעול במישורים שונים לתיקון הבעיות הללו. אלפבית, חברת-האם של גוגל, מתכננת לכלול דיור בר-השגה במתחם המשרדים שלה בסן חוזה בקליפורניה; ומארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, תמך בהטלת מסים על עסקים כדי לסייע להומלסים. אמזון, לעומת זאת, התנגדה בשנה שעברה להטלת מס על עסקים גדולים בסיאטל כדי לסייע להומלסים, וספגה על כך ביקורת.