מנהלי קבוצות בפייסבוק מבולבלים: אלפי חברים נמחקו בפתאומיות

פייסבוק החילה מדיניות חדשה על צירוף חברים לקבוצות, והצירוף דורש אישור אקטיבי של החבר המוזמן • מנהלי הקבוצות זועמים, מכיוון שלמהלך השלכות כלכליות

פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מנהלי קבוצות ישראליות בפייסבוק התלוננו היום על שינוי בפלטפורמה שגרם למחיקת אלפי חברים מהקבוצות. המנהלים פנו להתייעצות ברשת החברתית ותהו האם מדובר בבאג או בהתנהלות חדשה. אחד המנהלים פרסם פוסט ובו טען שמתוך קבוצה של 5,600 חברים נשארו 2,300 בלבד - צמצום של יותר מחצי מהחברים. מנהל אחר כתב כי כשרענן את עמוד הקבוצה ראה כי מעל אלף חברים נמחקו ממניין החברים, ומנהלת אחרת אף כתבה כי איבדה 15 אלף חברים מהקבוצה תוך כמה שעות.

מפייסבוק נמסר כי אכן מדובר בהתנהלות חדשה, ושהמדיניות לא נוגעת לקבוצות ישראליות בלבד - אלא גלובלית. מהות השינוי היא שבניגוד לדרך בה התנהלו הדברים עד כה, משתמשי פייסבוק שהוזמנו לקבוצות ע"י חבריהם כבר לא יצורפו אליהן אוטומטית עם ההזמנה, ויכללו במניין החברים שלהן, אלא רק לאחר שיאשרו את ההזמנה להצטרפות.

כחלק מאותה מדיניות, משתמשים שנספרו עד עכשיו כחברים בקבוצה לאחר שהוזמנו לקבוצה אך לא היו פעילים בה, נמחקו ממספר החברים בקבוצות. "אנחנו רוצים לוודא שכשאנשים מצטרפים לקבוצת פייסבוק, הם מצטרפים לקהילה שרלוונטית ומשמעותית עבורם. כעת, כשמשתמשים מוזמנים לקבוצה ומאושרים ע"י מנהל או חבר בקבוצה, הם יוכלו לבחון את הקבוצה קודם ולקבל את האפשרות לקבל או לדחות את ההזמנה. אם הם לא יאשרו את ההזמנה, הם לא יוצגו כחברים בקבוצה" נמסר מפייסבוק.

בשיחה עם "גלובס", חלק ממנהלי הקבוצות התלוננו על המהלך אותו תיארו כאגרסיבי ופתאומי, ואף בעל משמעות כלכלית עבורם. לעומת זאת, מנהלים אחרים דווקא בירכו על המהלך והסבירו כי בדרך זו רק אנשים שמתעניינים בקהילה יצורפו אליה.

בעקבות השינוי, אדם שיוזמן לקבוצה יוכל לאשר או לסרב להזמנה ויועבר בינתיים לחלק ה"מוזמנים" של הקבוצה. אם תוך 28 יום הוא לא יגיב להזמנה, תוקפה של ההזמנה יפוג. מנהלים רשאים לפנות למשתמשים שהוזמנו פעם אחת באמצעות שליחת התראה כדי לבקש מהם לאשר את ההזמנה.

בפייסבוק מסרו כי השינוי הושק אמש בכל העולם, תקף לכל סוגי הקבוצות, וכי אימייל נשלח למנהלי הקהילות בנושא ב-14 בינואר.