סגן שר הבריאות ליצמן נחקר באזהרה בחשד שניסה להשפיע על חוות-דעת פסיכיאטרית של חשודה בפדופיליה

עפ"י החשד, סגן שר הבריאות שוחח עם פסיכיאטר שהיה אמון על כתיבת חוות-דעת על חשודה, שנגדה תלויה ועומדת בקשת הסגרה לחו"ל, לאחר שעפ"י החשד ניצלה מינית קטינות • ליצמן מכחיש את הדברים

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, נחקר הבוקר (ה') באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה).

ליצמן נחקר בחשד שניסה להשפיע על חוות-דעת פסיכיאטרית של חשודה בפדופיליה. על-פי החשד, סגן שר הבריאות שוחח עם פסיכיאטר שהיה אמון על כתיבת חוות-הדעת על החשודה שנגדה תלויה ועומדת בקשת הסגרה לחו"ל, לאחר שעל-פי החשד ניצלה מינית קטינות.

בחקירתו הכחיש ליצמן כל קשר למקרה וטען כי כלל לא עסק בעניין.

החשודה שעל-פי החשד בעניינה התערב ליצמן, מבוקשת על-ידי רשויות אכיפת החוק באוסטרליה בחשד שביצעה מספר רב של עבירות מין נגד קטינות, בעת ששימשה כמנהלת בית ספר לבנות בעיר מלבורן.

ליצמן מכהן כחבר כנסת מטעם מפלגת אגודת ישראל בסיעת יהדות התורה.

לדברי יאח"ה, חקירתו של ליצמן נערכה בהמשך לחקירה סמויה שהחלה לפני מספר חודשים. החקירה מתנהלת בליווי של פרקליטות מחוז ירושלים ובאישורם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

מטעמו של ליצמן נמסר: "סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, הוזמן היום למשטרה בגין פרשה הקשורה לפניית ציבור לעזרה. ליצמן מסר את גרסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש. סגן השר ליצמן סמוך ובטוח בניקיון-כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים". 

שאנה אהרונסון, מנהלת ארגון JCW המלווה משפטית את הנפגעות של החשודה, מסרה בתגובה: "לצערנו, החשדות לכאורה נגד השר ליצמן אינם מפתיעים אותנו. JCW השקיע משאבים רבים, ותודות לפעילות הארגון הוכח כי החשודה איננה לוקה בנפשה כפי שטענו עורכי דינה. בשנים האחרונות נתקלנו בגורמים רבים בקהילה שעושים הכול כדי שהחשודה לא תוסגר לאוסטרליה. ארגון JCW ימשיך לעמוד לימינן של המתלוננות עד להוצאת הצדק לאור ועד להסגרתה של החשודה".

המשנה לראש העיר ירושלים, חברת המועצה פלר חסן נחום, שמלווה הקורבנות של המקרה בגינו נחקר היום סגן השר ליצמן, קוראת לסגן שר הבריאות לצאת לנבצרות באופן מיידי. "המקרה בגינו נחקר ליצמן נמצא עדין בהליכים משפטיים. המחשבה שליצמן ימשיך לשמש בתפקידו בזמן שהגופים הכפופים לו הם בעלי עניין בהליך המשפטי המורכב היא מבחינת לתת לחתול לשמור על השמנת. אם כן - מוטב שיצא לחופשה מיידית על-מנת למנוע לזות-שפתיים ופגיעה בטוהר ההליך המשפטי".

*** חזקת החפות: החקירה נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמצאת בראשיתה. הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.