קאר שולץ: "טבע לא עומדת למכירה; איחדנו חטיבות כדי שלא נפשוט רגל"

במסיבת עיתונאים ראשונה שלו בת"א, התייחס הבוקר מנכ"ל טבע לתחזית הנמוכה שסיפקה החברה: "כשאתה עולה על הציפיות של השוק, אנשים עלולים לחשוב שאתה לא נמצא במצב קשה - מה שעלול לשדר כי נפתרו הבעיות - וזה לא המצב" • "אנו לא צפויים לראות שיפור עד 2020-2021"

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

"פישטנו ואיחדנו את המבנה הארגוני של טבע לארגון אחיד ופונקציונלי, על מנת שלא לפשוט רגל ולשרת את החוב, שהיה לפני שנה 35 מיליארד דולר - סכום שנחשב רב מאוד, מדובר הרבה מאד כסף" - כך אמר הבוקר (ג') נשיא ומנכ"ל טבע  , קאר שולץ, במסיבת עיתונאים בתל-אביב. "הפחתנו את החוב נטו ב-14%  בשנת 2018 ל-27.1 מיליארד דולר", הוסיף.

"אם אתה לא יכול לשלם את המשכנתא, למשל, אתה עלול לאבד את ביתך. כשההכנסות יורדות יש רק אופציה אחת להפחית עלויות ולכן ערכנו את השינוי המבני", תיאר שולץ את מצבה של טבע על רקע השינוי הארגוני האגרביסי שביצעה החברה. לגבי השאלה מדוע לא מגייסת החברה הון במניות נוכח החוב הכבד, אמר שולץ כי המהלך שיהיה יקר יותר, יפגע בבעלי המניות ואין לו כוונה לעשות כך.

נשיא ומנכ"ל טבע: "טבע לא עומדת למכירה; איחדנו חטיבות כדי שלא נפשוט רגל"

לגבי התחזית הנמוכה לשנת 2019 כולה שסיפקה החברה בשבוע שעבר עם פרסום הדוחות, אמר שולץ: "כשאתה עולה על הציפיות של השוק אנשים עלולים לחשוב שאתה לא נמצא במצב קשה, מה שעלול לשדר כי נפתרו הבעיות, אך לצערנו ההכנסות עדיין במגמת ירידה, ב-2019 אנו מקווים להתייצב. מכירות הקופקסון צפויות להמשיך לרדת, אך המכירות מ-AUSTEDO ומ-AJOVY צפויות להציג עלייה במכירות. השנה אנו מפסידים. אנו לא צפויים לראות שיפור עד 2020-2021, זה המצב", אמר שולץ לגבי התחזית הנמוכה שסיפקה החברה במעמד הדוחות.

לגבי השאלה האם בכוונתה של טבע לעזוב את ישראל הדגיש שולץ: "יש לנו תוכניות לשינוי המטה בישראל בלבד", ורמז כי אין בכוונתה החברה לצאת מישראל.

"אין לנו כוונה להיכנס לתחום הקנאביס, אין לנו מחקר בעניין", ענה שולץ לשאלה מהקהל. לגבי הספקולציות על ניסיונות השתלטות על החברה אמר שולץ: "אנחנו לא עומדים למכירה".

שולץ ציין כי מחירי התרופות בשוק הגנרי בארה"ב נפלו ב-50%, ודיבר על הקושי התחרותי שמאלץ את החברה להוריד מחירים.

לגבי שינוי במצבת העובדים אמר שולץ "הרבה אנשים עזבו, ומדובר באנשים טובים - כך שלא היתה להם בעיה למצוא עבודה אחרת. לקח זמן לסגור חלק מהפעילות בישראל, וסגרנו 7 מפעלים ב-2018 ונותרנו עם 73 בעולם ונסגרו עוד 11 מפעלים בשנת 2019. במהלך השנה נמשיך להוציא אל הפועל את תכנית רה-ארגון, כולל אופטימיזציה של פורטפוליו המוצרים הגלובלי שלנו ושל רשת התפעול, בעת שאנו ממקדים את מאמצינו בייצור מזומנים לצורך הפחתת חובות החברה".

"לא פגשתי את וורן באפט באופן אישי ולא דיברנו", אמר שולץ לגבי השאלה האם בכוונת המשקיע האגדי להשתלט על החברה בהמשך להחזקות שחשף לפני יותר משנה. "יש לנו דיאלוג עם בעלי המניות דיברנו עם כולם, בהם ברייקשייר, ויש לנו דיאלוג טוב איתם".

בשבוע שעבר פרסמה החברה דוחות כספיים, סיפקה תחזית נמוכה מציפיות השוק, ומנייתה הגיבה בירידות של כ-8% באותו הערב בוול סטריט. עוד במעמד הדוחות, שולץ אמר כי שנת 2019 תהיה שנת השפל לחברת טבע, שאיבדה משוויה כ-70% מאז השיא שנרשם ב-2015, בצל רכישת החטיבה הגנרית של אקטביס, פעילות שהציגה חולשה ברבעון האחרון.