העסקה נחתמה: דיסני רוכשת את אולפני פוקס תמורת כ-71.3 מיליארד דולר

לאחר מלחמת מחירים לוהטת עם קומקסט, זכתה דיסני בעסקה, שהופכת את FOX המאה ה-21 לחברה מיועלת שמתמקדת בשידורים חיים של חדשות ואירועי ספורט

דיסני וורלד באורלנדו / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
דיסני וורלד באורלנדו / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

הלילה בחצות נסגרה רשמית העסקה שבמסגרתה רכשה וולט דיסני  קומפני את אולפני הסרטים והטלוויזיה של FOX  המאה ה-21 וכן נכסים אחרים של FOX, תמורת כ-71.3 מיליארד דולר.

לאחר מלחמת מחירים לוהטת עם קומקסט, זכתה דיסני בעסקה, שהופכת את FOX המאה ה-21 לחברה מיועלת שמתמקדת בשידורים חיים של חדשות ואירועי ספורט, מכיוון ששמרה בידיה את רשת FOX, ערוץ החדשות של FOX ו-Fox Business Network וכן רשתות הספורט 1FS, 2FS, Big Ten Network ו-28 תחנות הטלוויזיה המקומיות שלה.

דיסני מוכרת את 22 הרשתות האזוריות של FOX ספורטס במסגרת ההסדר שלה עם הרגולטורים לצורך אישור העסקה. אחת הרשתות, YES Network של ה-Yankees, כבר נמכרה תמורת כ-3.5 מיליארד דולר לקבוצת רוכשים שבראשה עומדת קבוצת הבייסבול, ושכוללת את אמזון ואת Sinclair Broadcasting Group.

העסקה תהפוך את דיסני לענקית קולנוע ושירותי בידור, שמחזיקה באולפני הסרטים דיסני - זרוע הלייב אקשן תשחרר לאקרנים את הסרטים "דמבו" ב-29 במרץ ו"אלאדין" ב-24 במאי - וכן במותגי פיקסאר, לוקספילם ומארוול; וכעת גם באולפן הסרטים FOX, כולל הסרטים "אווטאר", "אקס מן" ו"דדפול", בנוסף לרשת הכבלים FX.

מעמדה של דיסני, שכבר חולשת על חלק הארי של מכירות כרטיסי הקולנוע, יתחזק עוד יותר לאחר רכישת אולפני FOX. הודות לשוברי קופות כמו "הפנתר השחור", "משפחת סופר-על 2" ו"הנוקמים: מלחמת האינסוף", רשמה דיסני ב-2018 שיא של 3 מיליארד דולר במכירות כרטיסים. אם נוסיף את FOX, שהרוויחה 1.227 מיליארד דולר, הייתה דיסני במתכונתה הנוכחית יכולה לגרוף 4.25 מיליארד דולר בארה"ב ו"סכום מסיבי" של 10.2 מיליארד דולר בעולם.

היעד של דיסני הוא להיות שחקנית דומיננטית לא רק בשוק הקולנוע, אלא גם בשירותי הפס הרחב. השנה תשיק דיסני את שירות ההזרמה למנויים בשם "דיסני+", שיתבסס על מותג דיסני, יחד עם פיקסאר, מארוול וזיכיונות "מלחמת הכוכבים", בנוסף לנשיונל ג'יאוגרפיק, שאותה רכשה דיסני במסגרת עסקת FOX.