שעשוע: אנבידיה העתיקה ממובילאיי את מודל הבטיחות של הרכב האוטונומי

מייסד מובילאיי כתב בפוסט באתר אינטל: בחנו את מודל הבטיחות של אנבידיה והרגשנו שאנחנו מסתכלים במראה. מצער שאנבידיה מייצרת בלבול בתעשייה

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד חברת מובילאיי ובכיר באינטל העולמית תוקף את חברת אנבידיה ומאשים אותה בהעתקה של מודל הבטיחות שלה לרכב האוטונומי.

בפוסט רשמי באתר אינטל ציין שעשוע כי מובילאיי הציגה את מודל הבטיחות שלה ב-2017 והזמינה את החברות המתחרות לאמץ אותו מתוך רצון ליצור סטנדרט אחיד בתעשייה ולשתף פעולה עם ממשלות כדי לשמור על בטיחות הרכב האוטונומי ותהליכי קבלת ההחלטות שלו. הוא ציין כי התגובות היו חיוביות, ושיתופי הפעולה בעקבותיו הם נרחבים.

שעשוע הוסיף כי הם שמחו שאנבידיה גם הצטרפה ליוזמה, והופתעו כשהחליטה לסגת ממנה. "הופתענו לשמוע את מנכ"ל אנבידיה מציג בשבוע שעבר מודל 'יחיד במינו' (SFF) והיינו להוטים לקרוא את המסמך שלהם רק כדי לקבל תחושה מפחידה שאנחנו מביטים במראה". אם חיקוי זאת המחמאה הכי גדולה אז אנבידיה בטוח חושבת עלינו דברים מאוד טובים".

"הדמיון הוא רב תוך ירידה לפרטים הטכניים, לצד שינויים לשוניים מינוריים. למעשה, כל אחד מחמשת כללי 'השכל הישר' המוגדרים במודל ה-RSS מופיעים גם ב- SFF. ניתן להבחין בבירור כי SFF דומה מאד ל-RSS וכי מודל ה-RSS היה דגם הבטיחות הראשון מסוגו עם הכרזתו ב-2017, פתרון שנותר המוביל גם כיום. במובילאיי, אנו מאמינים בחדשנות טכנולוגית, לא חדשנות לשונית. אנחנו מאמינים בשיתוף פעולה פעיל עם התעשייה ושותפים ממשלתיים ברחבי העולם, ומצער, שבמקום לשתף פעולה, אנבידיה בחרה לייצר בלבול במקום לכידות. מובילאיי השקיעה משאבים עצומים לפיתוח RSS ומיותר לציין כי יש בידינו זכויות קניין רוחני כדי להגן על השקעות אלה".
מחברת אנבידיה טרם נמסרה תגובה. מנכ"ל החברה נמצא בימים אלו בישראל לרגל רכישת מלאנוקס תמורת 6.9 מיליארד דולר והוא כינס היום מסיבת עיתונאים. אנבידיה מתחרה במובילאיי בפיתוח שבבים לרכב האוטונומי אך גם מתחרה בחברה האם שלה, אינטל. באנבידיה נוהגים להקניט את אינטל והמנכ"ל שלה נוהג לערוך השוואות אחיה בהרצאות שהוא עורך.

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, הגיב לטענות של שעשוע בכנס כלכליסט: "אמנון שעשוע איש מאוד חכם ויש לי כבוד גדול אליו אבל הוא טועה בזה. אנחנו מסכימים על כך שבטיחות במכוניות אוטונומיות מצריכה חדשנות והיא מבוססת על מתמטיקה שמונעת תאונות. הגישות שלנו לאיך עושים את זה הן שונות אבל המטרה זהה - להגביר את הבטיחות.

"נושא הבטיחות הוא אתגר גדול למכוניות אוטונומיות ועלינו לפתוח את הטכנולוגיה ולאפשר לרעיונות חדשים להגיע, יש עוד הרבה רעיונות והטיפול בנושא עוד לא הסתיים. שעשוע צריך להתמקד בקידום הבטיחות של מכוניות".