"ירידת ערך מלאי" הובילה את חברת הפיצוחים חממה להפסד שנתי של 8.5 מיליון שקל

הכנסותיה השנתיות של חממה נשחקו ב-6% ל-353 מיליון שקל, לדברי החברה, על רקע תחלופת אנשי מכירות, כשעיקר הנזק נרשם ברבעון השני של 2018 • אותה תחלופה תרמה לצמיחה של 15% בהכנסות הרבעון הרביעי, שהגיעו ל-100 מיליון שקל • מניית חממה ירדה בשנה האחרונה כ-30%

פיצוחים של חממה / צילום: אתר החברה
פיצוחים של חממה / צילום: אתר החברה

חברת הפיצוחים המקומית חממה סחר , שבשליטת משפחת חממה, סיכמה שנת פעילות שלילית למדי ב-2018, בהשפעת ירידת ערך מלאי ועלייה בהוצאות מסים, אולם יכולה להתעודד מסימנים חיוביים חלקיים שהציגה בסיכום הרבעון הרביעי של השנה האחרונה.

בשורה התחתונה, ההפסד השנתי של חממה הגיע ל-8.5 מיליון שקל, אחרי הפסד שנתי של פחות מ-1.5 מיליון שקל ב-2017. בשלוש השנים האחרונות (2016-2018) מצטברים הפסדי החברה לכ-14 מיליון שקל.

בסיכום שנתי, בדרך להגדלת הפסדיה, הציגה חממה עלייה בהוצאות המסים, שהצטברו לכ-3.5 מיליון שקל, אחרי שב-2017 היו אפסיות, שינוי אותו מייחסים בחממה ל"ביטול נכס מס נדחה עקב שינוי באומדני החברה לגבי הרווחיות הצפויה בעתיד".

חממה, בראשות המנכ"ל אליהו חממה, עוסקת במסחר במזון, בעיקר מזון יבש, הכולל קטניות, תבואות, דגנים, אורז, פירות יבשים ועוד, ויש לה כ-450 לקוחות, והיא נסחרת בבורסה בשווי של פחות מ-40 מיליון שקל אחרי ירידה שנתית של כ-30% במנייתה.

תוצאות חממה
 תוצאות חממה

הכנסותיה השנתיות של חממה נשחקו ב-6% ל-353 מיליון שקל, וזאת לפי החברה, על רקע תחלופת אנשי מכירות שהשפיעה לשלילה על הפעילות במהלך 2018, כשעיקר הנזק נרשם ברבעון השני של 2018, אולם אותה תחלופה תרמה לצמיחה של 15% בהכנסות הרבעון הרביעי, שהגיעו ל-100 מיליון שקל.

נוסף לירידה השנתית במכירות, חממה מדווחת כאמור, כי נפגעה מירידת ערך המלאי שלה, וזאת "עקב שינוי במחירי המכירה", ובהתאם, רשמה הפרשה להתאמתו, כך שהרווח הגולמי השנתי שלה ירד בכ-20% לכ-17 מיליון שקל, תוך שחיקת שיעורו מהמכירות - מגמה שנרשמה גם ברבעון הרביעי, למרות שבסיכומו סכום הרווח הגולמי עלה ב-4%, לכ-6 מיליון שקל.

ברווח התפעולי השנתי הציגה חממה צניחה של יותר מ-70%, לסכום של פחות מ-1.5 מיליון שקל, וירידה דו-ספרתית נרשמה בסעיף זה גם בסיכום הרבעון הרביעי, לסכום דומה לזה השנתי.

מלבד הירידה בהכנסות וברווח הגולמי שהשפיעו על השורה התפעולית, חממה גם הציגה עלייה ניכרת בהוצאות הנהלה וכלליות ברבעון הרביעי של 2018, המיוחסת בעיקר ל"גידול בהפרשה להפסדי אשראי חזויים".