חובבי אירוויזיון? לסטארט-אפ ישראלי יש פיתוח שיעניין אתכם

הסטארט-אפ הישראלי Sisense, שעוסק בבינה עסקית ובאנליטיקה, פיתח מערכת שמנגישה לגולשים נתונים מעניינים על האירוויזיון, מתוך דאטה רב שנאסף לאורך שנות התחרות

נטע ברזילי זוכה באירוויזיון 2018 / צילום: רויטרס
נטע ברזילי זוכה באירוויזיון 2018 / צילום: רויטרס

מכורים לאירוויזיון? יודעים להגיד מתי גרמניה זכתה בתחרות? מתרגשים שליטא פרסמה את השיר שלה? אתם עשויים להתעניין במערכת הבאה. לכבוד האירוויזיון שייערך בתל-אביב בחודש הבא, הסטארט-אפ הישראלי Sisense, שעוסק בבינה עסקית ובאנליטיקה, פיתח מערכת שמנגישה לגולשים נתונים רבים ומעניינים על האירוויזיון, מתוך דאטה רב שנאסף לאורך עשרות שנות קיום התחרות.

באמצעות פלטפורמת האירוויזיון של סייסנס, גולשים יוכלו לבחור כל אחת מהמדינות המשתתפות בתחרות ולקבל עליהן מיפוי ויזואלי של נתונים. אותם נתונים כוללים, בין היתר, תשובות לשאלות כמו כמה פעמים זכתה כל מדינה במקום הראשון והשני באירוויזיון, מתי זכתה בפעם האחרונה, מהי השפה השכיחה ביותר של השירים איתם ניצחה בתחרות, באיזה מקום זכתה בכל שנה ועוד.

בנוסף, הפלטפורמה גם מנתחת את דפוסי ההצבעה ומספקת תובנות על המדינות להן כל מדינה נוהגת להצביע, כאשר הן מדורגות לפי מספר הנקודות הכולל שחילקה להן במהלך השנים; ובוחנת גם אילו מדינות נוהגות להצביע למדינה שהמשתמש בחר לבחון. באופן זה ניתן לבדוק גם האם יש הדדיות בדפוסי ההצבעה בין המדינות. 

בתוך המערכת של סיינס / צילום מסך מתוך האתר
 בתוך המערכת של סיינס / צילום מסך מתוך האתר

לפי הניתוח של סייסנס, ישראל מקבלת לרוב נקודות מאירופה הקלאסית ומסקנדינביה, כאשר צרפת היא המדינה שהעניקה לישראל הכי הרבה נקודות לאורך השנים. למעשה, צרפת - בצירוף אנגליה, שווייץ, גרמניה ופינלנד - נתנו לישראל 23% מסך כל הנקודות שקיבלה לאורך כל שנות השתתפותה באירווזיון. מצד שני, המדינה לה ישראל העניקה את מספר הנקודות הרב ביותר לאורך השנים הייתה שוודיה, ואחריה לצרפת, בריטניה, רוסיה וספרד. אלבניה היא אחת המדינות לה ישראל לא העניקה נקודות מעולם.

ד"ר גיא לוי יוריסטה, סמנכ"ל האסטרטגיה של סייסנס, מסר כי "כמות המידע שנאספה מכל התחרויות היא עצומה והולכת וגדלה מדי שנה. כמו בכל תחום, כמות המידע האינסופית מקשה לראות את המשמעויות, וצריך לדעת להפיק מהדאטה את המרב, וכחברת אנליטיקה לקחנו את האתגר הזה".