גד זאבי לא נכנע: משפר את ההצעה לרכישת השליטה בבזק

בניגוד לעסקת סרצלייט שמקודמת מול אינטרנט זהב ובעלי החוב שלה, זאבי מגיש הצעה ישירות לבעלי האג"ח בביקום, מה שעלול לייצר מלחמת אג"חים בין הקומות

גד זאבי / צילום: איל יצהר
גד זאבי / צילום: איל יצהר

לאחר שרוב מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב הצביעו בעד ההצעה שהגישה קרן סרצ'לייט לרכישת מניותיה בביקום, בעלת השליטה בבזק, גד זאבי העלה את הרף והגיש הצעה מחייבת לביצוע השקעה בביקום בסך של 950 מיליון שקל. 

בניגוד לעסקת סרצלייט שמקודמת מול אינטרנט זהב ובעלי החוב שלה, זאבי מציע ישירות לבעלי האג"ח בביקום, מה שעלול לייצר מלחמת אג"חים בין הקומות. זאבי הגיש את ההצעה, באמצעות עורך הדין אמיר בר טוב ועיינה וקסלר, הפעם דווקא לעמי בר לב, מנכ"ל ביקום, ובכך לעקוף את אינטרנט זהב, שרוב מחזיקי החוב של העדיפו את ההצעה של קרן סרצ'לייט. 

בהצעתו הקודמת הציע זאבי להזרים לביקום 350 מיליון שקל דרך אינטרנט זהב. בהצעה זו זאבי מציע להשקיע ישירות בביקום סכום הגבוה פי 3 כמעט.

לפי הצעת זאבי, העסקה תעשה לפי שווי 300 לפני הכסף, שזה יתרת ההון העצמי של ביקום כרגע, מה שאומר ששיעור החזקתו של זאבי יהיה מעל 75% ממניות ביקום. עסקה זו תהיה מחויבת קבלת היתר ממשרד התקשורת וצפויים לה מתנגדים רבים, כמו אינטרנט זהב ובעלי האג"ח שלה, בעלי מניות המיעוט בביקום שידוללו משמעותית במחיר ההון העצמי בלבד ובשער מניה הנמוך מאז ומעולם, והמנהלים המיוחדים של יורוקום.

לפי ההצעה, סך של 800 מיליון שקל מתוך סכום ההשקעה ישמש לביצוע פירעון מוקדם של התשלום למחזיקי האג"ח מסדרה ג'. יתרת ההשקעה (150 מיליון שקל), תצטרף למזומן שבקופת החברה (בגובה 700 מיליון שקל), ותשמש למימון פעילות החברה ולפירעון מוקדם של חובותיה למחזיקי אגרות החוב.

בנוסף, לפי ההצעה, ימונו רוב דירקטורים מטעמו של זאבי בדירקטוריון ביקום, וגם שני חברים בדירקטוריון בזק.

גם בהצעה זו, בדומה להצעה שנתן לאינטרנט זהב, גד זאבי מכסה עצמו במכתב כוונות להוכחת יכולת פיננסית מברוקר הביטוח הלונדוני AON. ההצעה של זאבי תקפה עד ל-30 ביולי השנה.

זאבי מציע להפקיד תוך 7 ימי עסקים ממועד אישור ההצעה על ידי מחזיקי אגרות החוב, סך של 20 מיליון שקל להבטחת קיום התחייבותו כפיקדון, כאשר הנאמן למחזיקי אגרות החוב מסגרה ג' יהיה רשאי לחלט את הסכום כפיצוי יחיד אם לא יתקבל היתר שליטה לזאבי בחברה, או שמא הוא לא יוכל להעמיד את הסכום שהובטח.

נזכיר כי באסיפת מחזיקי איגרות החוב של אינטרנט זהב שנערכה מוקדם יותר השבוע, זאבי זכה לתמיכתם של 15% מהמחזיקים בלבד. רוב המחזיקים נתנו את הסכמתם להתקדם עם קרן סרצ'לייט. ההצעה שהוגשה לביקום כעת, מעלה מאבק בין אינטרנט זהב, שמחזיקה ברוב מניותיה של ביקום, לבין המחויבות של דירקטוריון ביקום לדאוג לטובת החברה.