ועד עובדי מגדל: "העיסוק המתמיד במגדל ב"משחקי הכס" אינו מועיל לחברה"

בעקבות חשיפת "גלובס" בדבר נסיונותיו של יו"ר מגדל ביטוח להחליף את מנכ"ל החברה דורון ספיר, יו"ר הוועד שלח לעובדים מכתב תמיכה במנכ"ל

דורון ספיר / צילום: איל יצהר
דורון ספיר / צילום: איל יצהר

בעקבות חשיפת "גלובס" על כך שיו"ר מגדל ביטוח ניר גלעד פועל להחלפת מנכ"ל החברה דורון ספיר, בהמשך לביקורות חריפות על התנהלות החברה שהשמיע אשתקד בעל השליטה שלמה אליהו, יוצא היום ועד עובדי החברה בביקורת  על מה שמתנהל בצמרת החברה ובינם לבין בעל השליטה.

במכתב ששלח לעובדים יו"ר הוועד, מודי גת, נכתב בין היתר כי "לאור הפרסומים בתקשורת מהיממה האחרונה, ברור לנו, כמו לכל העובדים והמנהלים, כי העיסוק המתמיד במגדל ב"משחקי הכס", אינו מועיל לחברה.
כך גם עתה: מאז שנכנס המנכ"ל הנוכחי, דורון ספיר, לתפקידו, שמועות מגמתיות והדלפות מכוונות שמתפרסמות באופן תדיר, עלולות לפגוע בהזדמנות שניתנה לו להוביל את החברה ולהצעיד אותה קדימה. אנו מקווים שאין בסיס לשמועות, ומייחלים כבר שנים ארוכות להנהלה יציבה שתקבל את הזמן הראוי לנהל את החברה בהצלחה", כתב גת.

עוד הוא הוסף במכתבו לעובדים כי "נכון להיום, שיתוף הפעולה עם מנכ"ל החברה וההנהלה הנוכחית הוא שיתוף פעולה מכובד וראוי, וכפי שכבר עדכנו אתכם - יש לנו אישור עקרוני להבנות שסוכמו ביננו לחתימה על הסכם קיבוצי חדש. לכן, אנו מביעים תמיכה חד משמעית בדורון ולא נאפשר למהלכים כאלה ואחרים, להפר את השקט הקיים ביחסי העבודה במגדל. אם בכל זאת נמצא את עצמנו בפני מציאות אחרת, נשקול כיצד לפעול לשם הגנה על זכויות העובדים ולשם חתימה על הסכם קיבוצי חדש".

אתמול חשפנו כי יו"ר מגדל ביטוח, שנכנס לתפקידו בתחילת המארס האחרון, מחפש אחר מנכ"ל שיחליף את ספיר, שנכנס לתפקידו רק בסוף יוני 2018. גורם בשוק הביטוח אמר "ספיר נקלע לסיטואציה בלתי אפשרית, למרות שהוא מנהל טוב".

ספיר, יחד עם יו"ר מגדל ביטוח הקודם - פרופ' עודד שריג, ובדומה למנכ"ל הקודם, עופר אליהו, לא הצליחו להניח את דעתו של בעל השליטה שלמה אליהו, שלא שבע רצון מביצועי החברה שעליה השתלט בשלהי 2012.