דיווח: הארווי ויינסטין ישלם 44 מיליון דולר לקורבנותיו

ה"וול סטריט ג'ורנל": הכסף יגיע מחברות ביטוח ולא ישפיע על תביעה פלילית המתנהלת נגד ויינשטיין במנהטן, במסגרתה הוא מואשם באונס ופשעי מין נוספים

הארווי ויינשטיין הסגיר את עצמו לרשויות / צילום: רויטרס
הארווי ויינשטיין הסגיר את עצמו לרשויות / צילום: רויטרס

הפרשה שממנה צמח קמפיין "Me Too" מתקרבת לסיומה. ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי על פי מקורות הקרובים לנושא המפיק ההוליוודי הכל יכול לשעבר הארווי ויינסטין, שנאשם במקרים רבים של הטרדות מיניות, הגיע לעסקת טיעון עם לפיו הוא ישלם לנשים ועוד גורמים שונים שנפגעו מהפרשה כ-44 מיליון דולר.

במסגרת התביעה האזרחית נגד ויינסטין והחברה שהוא היה שותף בכיר בה טענו נשים בארה"ב, קנדה ובריטניה כי נפגכו מההטרדות המיניות של ויינשטיין ופעולות אחרות שבוצעו על ידי החברה שלו במשך כ-25 שנים. 

לפי הדיווח הכסף יגיע מחברות ביטוח ולא ישפיע על תביעה פלילית המתנהלת נגד ויינסטין במנהטן, במסגרתה הוא מואשם באונס ופשעי מין נוספים. המשפט צפוי להתחיל בחודש ספטמבר. 

ויינשטיין נעצר לפני שנה במנהטן, כשבעה חודשים לאחר תחילתה של תנועת MeToo#, שחשפה את ההטרדות המיניות של המפיק המצליח ואף הביאה להוקעה הציבורית שלו. לאחר מכן הוא שוחרר לאחר שהפקיד ערבות בגובה מיליון דולר, הסגיר את הדרכון שלו והסכים לענוד אזיק אלקטרוני. 

האישומים מבוססים על תלונתה של השחקנית לוסיה אוונס, שהעידה כי ויינשטיין הכריח אותה בשנת 2004 לקיים איתו מין אוראלי במשרדו. אוונס הייתה בין הראשונות שחשפו את ההטרדות של ויינשטיין בתקשורת. האשמות באונס מתייחסות לתלונתה של אשה שלא נחשפה בפומבי.

מעל ל-75 נשים האשימו את ויינשטיין בהטרדות מיניות בדרגות חומרה שונות. מאסרו התקבל בשמחה ובקריאות הקלה. כך, שחקנית הקולנוע רוז מק'גוון, שהאשימה את ויינשטיין כי אנס אותה ב-1997, פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי "תפסנו אותך, הארווי ויינשטיין, תפסנו אותך".