דירקטוריון ביקום תומך בהצעת סרצ'לייט ופורר וקורא לאישורה

חברת ביקום קרא היום למחזיקי האג"ח לאשר את הצעת ההשקעה של קרן סרצ'לייט ומשפחת דוד פורר • עסקת סרצ'לייט, ככל שתושלם, תאפשר הזרמה כוללת של כ-640 מיליון שקל לקופת ביקום

דירקטוריון חברת בי קומיוניקיישנס (ביקום) תומך בהצעת ההשקעה של קרן סרצ'לייט ומשפחת דוד פורר, וקורא לכלל הגורמים המעורבים בעסקה לתמוך באישור ההצעה. את הודעת התמיכה פרסמה היום (ה') חברת ביקום, בהמשך לאסיפת מחזיקי אג"ח ג' שלה אתמול, בה נדונו פרטי הצעת ההשקעה.

"בהמשך לעבודה מאומצת בשבועות האחרונים לגיבוש מסמכי ההסדר על בסיס הצעת סרצ'לייט, הוצגו בפני הדירקטוריון המסמכים המעודכנים", הודיעה ביקום. "כפי שהודיע הדירקטוריון עוד ביום 14 במאי 2019, הדירקטוריון רואה עצמו מחויב לפעול להגנה על האינטרסים של כלל ה-Stake Holders של החברה, לרבות מחזיקי אגרות החוב של החברה, עמם מצויה החברה בדיונים ומגעים במהלך התקופה האחרונה".

בהודעה שפרסם מנכ"ל ביקום עמי ברלב נכתב עוד כי "הנהלת החברה שמה לנגד עיניה כמטרה ראשית, לייצר פתרון איכותי למבנה החוב של החברה לטובת המחזיקים, תוך הגנה על זכויותיהם הקיימות, וזאת במקביל ליצירת ערך ראוי לבעלי המניות של החברה. בהתאם, הנהלת החברה והדירקטוריון פועלים באופן אינטנסיבי ביותר, ובאופן אשר הוביל להצגת הצעה משמעותית כלכלית לטובת כל הנוגעים בדבר".

עסקת סרצ'לייט, ככל שתושלם, תאפשר הזרמה כוללת של כ-640 מיליון שקל לקופת ביקום, אשר צפויים לייצב ולשפר משמעותית את מצבה. כתוצאה מכך ניתן יהיה לפרוע במלואה את יתרת החוב למחזיקי אג"ח ב' ולבצע פירעון מוקדם בהיקף של כ-614 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ג'.

"עצם האפשרות לצירוף לשליטה בחברה של משקיעים אסטרטגיים דוגמת סרצ'לייט ומשפחת פורר, מעלה תקווה לשיפור ניכר ביציבות החברה והקבוצה ולהכוונת פעילותה לעתיד לבוא כפי שנדרש על מנת לאפשר לנכס הבסיס - מניית בזק, להתאושש. להערכת דירקטוריון החברה, קיים ערך משמעותי בשילובם של גורמים איכותיים כקרן סרצ'לייט ומשפחת פורר כבעלי השליטה בקבוצת בזק - גורמים המשלבים ניסיון מוכח, איתנות פיננסית ורקע עסקי עשיר", מסרה ביקום.

עוד נכתב בהודעה שבנסיבות העניין, הדירקטוריון בדעה כי:

1. מבחינה כלכלית ההצעה מאזנת בצורה ראויה בין האינטרסים של הצדדים הרלבנטיים וכוללת בחובה הזרמה מהותית הן מהמשקיעים והן מבעלת השליטה תוך מתן אפשרות (גם אם מוגבלת בהיקפה) לציבור להשתתף. 

2. העסקה מאפשרת עמידה של החברה בהתחייבויותיה באופן מלא.

3. מבחינה משפטית ופרקטית - ההצעה פותרת מחלוקות משפטיות שהיו עלולות להעיב ולעכב פתרונות חלופיים.

4. ההצעה המעודכנת הינה פועל יוצא של מו"מ ממושך ומורכב ונכון להיום, לא קיימת הצעה חלופית עדיפה.

5. קרן סרצ'לייט מנוסה בתחום הטלקום ומתעתדת להביא ערך אסטרטגי ולא רק פיננסי. הקרן נמצאת בתהליך זמן והוכיחה רמת מחויבות ורצינות ניכרת. שילוב בעל שליטה כאמור, עשוי, בנסיבות הנכונות, להוביל ליצירת ערך לבעלי המניות הקיימים של החברה.

6. העסקה מהווה פיתרון לסוגיית חוק הריכוזיות.