ברלין | פודקאסט

האם מהפכת שכר הדירה בברלין תשנה את תרבות הדיור העולמית?

הצעת חוק חסרת תקדים תאסור באופן גורף העלאת שכר דירה בבירת גרמניה במשך חמש שנים • המהלך כבר נתקל בהתנגדות ועשוי לפגוע במשקיעי נדל"ן ישראלים בעיר • מה ומי עומדים מאחורי התכנית, והאם זהו הפתרון ליוקר המחייה? • האזינו

בנייני מגורים ברובע קרויצברג בברלין / צילום: Fabrizio Bensch, רויטרס
בנייני מגורים ברובע קרויצברג בברלין / צילום: Fabrizio Bensch, רויטרס

ביום שאחרי ההחלטה התקדימית - הראשונה בהיסטוריה של גרמניה - להקפיא את שכר הדירה בברלין לחמש השנים הקרובות, התחושות העיקריות בעיר היו אי-ודאות והפתעה. אי-ודאות משום שמסמך העקרונות שאומץ ביום שלישי האחרון על ידי הסנאט של ברלין הוא רק הבסיס להצעת חוק בה ידון בית הנבחרים המקומי באוקטובר, שלא ברור כיצד תיראה בנוסח הסופי. הפתעה, משום שבעלי דירות רבים - ביניהם ישראלים רבים שרכשו דירות להשקעה - לא היו מוכנים לצעד הנוקשה של עיריית ברלין בתגובה לעליות מחירים.

בשיחה עם "גלובסטוק" מספר אסף אוני, כתב "גלובס" בגרמניה, על הרקע הפוליטי להחלטה, על הסיבה שהעירייה החליטה להיאבק למען השוכרים ולא למען בעלי הדירות, כיצד המבנה הפדרלי של גרמניה מאפשר לברלין לנקוט צעד כזה - המנוגד למדיניות הממשלה בראשות מרקל - והאם הוא יעמוד במבחן בית המשפט החוקתי של גרמניה, אליו מבטיחים ארגוני בעלי הדירות לערער ברגע שיעבור החוק.

האזינו לשאר פרקי השבוע

סמוטריץ' ופרץ יוכלו לעשות המון כשרים, אם רק ירצו לשנות 

המטרה מאחורי המטבע החדש: לשנות את השיח על פייסבוק