הצרות של מטומי נמשכות: קשיים בעסקת מכירה שאמורה הייתה להבטיח את תשלום האג"ח

לאחר שהשלמת המכירה של חברת Team Internet על ידי מטומי נדחתה לסוף יוני, היום מעדכנת מטומי כי בשל אתגרים שנוגעים לדרישות ציות החברה הפסיקה פעילות של כמה לקוחות • אג"ח מטומי צוללת בתגובה בכ-34%, לתשואת "זבל" של 50%

מניית מטומי  נופלת בבורסות של לונדון ושל תל אביב, על רקע סכנה להשלמת עסקת Team Internet - מכירת החברה הבת בתמורה ל-36 מיליון דולר. העסקה הזאת אמורה להבטיח את יכולת החזר החוב של מטומי למחזיקי איגרות החוב שלה.

לאחר שהשלמת העסקה נדחתה לסוף החודש הנוכחי, היום מעדכנת מטומי כי בשל אתגרים שנוגעים לדרישות ציות (compliance), החברה הפסיקה פעילות של כמה לקוחות שלה. על רקע הדיווח, אג"ח מטומי יורדת בתגובה ב-34%, ונסחרת בתשואת "זבל" של 50%.

חברת האינטרנט מטומי גייסה גייסה 103 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בתל אביב לפני כשנה וחצי. מאז, החברה מכרה את כל פעילויותיה, למעט חברת טים אינטרנט, שבה היא מחזיקה כיום ב-90%. בנובמבר האחרון נקלעה החברה לסחרור, כשנדרשה לשלם למייסדי טים אינטרנט, חברת Rainmaker מגרמניה, 18 מיליון דולר ולקבל את הבעלות המלאה על טים אינטרנט.

אלא שחשש שהדבר יפגע ביכולת שירות החוב שלה למחזיקי האג"ח, עצר את העברת התשלום, ולאחר דיונים הגיעה החברה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. כעבור כמה חודשים, עלתה האפשרות למכור את טים אינטרנט בחזרה ל-Rainmaker - אמנם בשווי נמוך מזה שבו נרכשה, אבל בעסקה שתאפשר את החזרת החוב למחזיקי האג"ח. טים אינטרנט עוסקת במוניטיזציה של דומיינים באינטרנט באמצעות פרסום בהם.

בהודעתה מסרה היום מטומי כי "לשינויים אלה יכולה להיות השפעה שלילית על תוצאותיה הפיננסיות של החברה, אבל ההשפעה המדויקת תלויה בתוצאה של כמה פעולות שננקטות על ידי החברה במטרה להקטין את אותה השפעה. כתוצאה מהסוגיה, הרוכשת הפוטנציאלית הודיעה לחברה שהיא תדרוש זמן נוסף לבחון את המצב העסקי והתוצאות הפיננסיות, ותעריך את ההיתכנות ואת התמחור של הצעת רכישה מעודכנת, שתשקף את הערך הכלכלי הנמוך יותר ביחס להצעה המקורית".

מטומי מעדכנת עוד כי תכנס בימים הקרובים אסיפת אג"ח כדי לדון באפשרויות השונות בנוגע למקורות ולתזמון ההחזר לבעלי החוב. מטומי נסחרת בשווי של 19 מיליון שקל, אחרי מחיקה של 98% מהשווי מאז ההנפקה הראשונית שלה בלונדון לפני חמש שנים.