בעלי עניין | בלעדי

בנק נובה סקוטיה הקנדי הפך לבעל עניין בשטראוס: מחזיק כ-5% מהמניות בשווי הקרוב ל-600 מיליון שקל

זרוע ההשקעות של הבנק, אחד הגדולים בקנדה, הרחיבה בחודשים האחרונים את החזקתה הוותיקה בחברה, שהוערכה בכ-3% • הרכישה האחרונה הייתה בהיקף מצומצם של כ-1 מיליון שקל, ונעשתה בבורסה לפי שווי מניה של 98.5 שקל – נמוך בכ-3% ממחיר השוק

עפרה שטראוס, יו”רית קבוצת שטראוס / צילום: איל יצהר
עפרה שטראוס, יו”רית קבוצת שטראוס / צילום: איל יצהר

בנק נובה סקוטיה הקנדי הפך לבעל עניין בחברת שטראוס, עם החזקה בשווי שוק נוכחי של קרוב ל-600 מיליון שקל - כך עולה מדיווח שפרסמה לקראת סוף השבוע חברת המזון והמשקאות שבשליטת משפחת שטראוס.

מהדיווח עולה כי נובה סקוטיה, הנחשב לאחד הבנקים הקנדיים הגדולים, הגיע להחזקה של כ-5% ממניות שטראוס (כ-5.8 מיליון מניות) באמצעות זרוע ההשקעות שלו, הנושאת את השם 1832 Asset Management, המנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-100 מיליארד דולר.

ככל הידוע, לזרוע ההשקעות המוזכרת הייתה החזקה ותיקה, בת כמה שנים, במניות שטראוס, בשיעור מוערך של כ-3%. זו הורחבה בחודשים האחרונים באמצעות סדרת רכישות, שהפכה אותה כעת לבעלת עניין בחברה.

הרכישה האחרונה של נובה סקוטיה, אשר בעקבותיה הגיע העדכון של שטראוס בנושא, הייתה בהיקף מצומצם של כ-1 מיליון שקל, ונעשתה בבורסה לפי שווי מניה של 98.5 שקל - נמוך בכ-3% ממחיר השוק.

זאת כשמניית שטראוס נסחרת ברמת שיא של קצת יותר מ-100 שקל, המשקפת לחברה שווי המתקרב לכ-12 מיליארד שקל, אחרי שטיפסה כ-10% בחודש האחרון והשלימה קפיצה שנתית של כ-40%.

נזכיר כי ברקע לרמות הגבוהות בהן היא נמצאת, במהלך 2018 מכרה משפחת שטראוס נתחים מהחזקותיה בחברה בתמורה כוללת של כ-240 מיליון שקל.

מכירות אלה נעשו בשני נתחים, לפני שהמניה הגיעה לרמות הנוכחיות, במחירים שנעו סביבות 80 שקל למניה - נמוך בכ-20% משוויה הנוכחי הנע כאמור סביב 100 שקל למניה. כיום מחזיקה משפחת שטראוס ב-57.5% ממניות החברה, בשווי שוק נוכחי המתקרב ל-6.8 מיליארד שקל.

שטראוס סיכמה בחודש שעבר את הרבעון הראשון של 2019 במגמה חיובית, ולמרות שהכנסותיה הרבעוניות נשחקו בכ-3% ל-2.1 מיליארד שקל, בעיקר בשל השפעות מטבע וירידת מחיר הקפה בברזיל, החברה הצליחה לשפר את הרווח הגולמי והתפעולי שלה ואת שיעורם מהמכירות.

בדרך לשורה התחתונה נהנתה שטראוס מצמצום הוצאות המסים שלה, כך שלמרות עלייה בהוצאות המימון, הרווח הנקי הרבעוני שלה קפץ ב-17% ל-172 מיליון שקל.

בימים האחרונים פרסמו בלאומי שוקי הון עדכון המלצה למניית שטראוס, בה ציינו כי "המגמה חיובית, אבל התימחור מלא", והותירו את המלצתם על "משקל שוק", עם מחיר יעד של 92 שקל - נמוך בכ-10% משוויה הנוכחי.