אושר ההסדר של טבע מול אוקלהומה בגובה 85 מיליון דולר

לאחר שנתקל בקשיים, בית המשפט של מחוז קליבלנד באוקלהומה אישר את ההסדר עליו חתמה טבע ליישוב פרשת משככי הכאבים • השאלה הגדולה: מה היקף התביעות ביתר המקרים

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

בית המשפט באוקלהומה אישר הערב (ב') את ההסכם המתוקן שחתמה טבע  בגובה של 85 מיליון דולר עם המדינה, וזאת על מנת ליישב טענות לפיהן טבע סייעה לתדלק את מגיפת משככי הכאבים, יחד עם ג'ונסון אנד ג'ונסון וחברת פרדו.

טבע הגיעה להסכם עם מדינת אוקלהומה בחודש שעבר, יומיים בלבד לפני שעמדה למשפט לצד ג'ונסון אנד ג'ונסון. חברת התרופות פרדו התמודדה בעבר מול האשמות דומות, מהן ניסתה לחמוק בדרך של הודעה על פשיטת רגל, ובכך ג'ונסון אנד גונ'סון נותרה הנאשמת הבודדה בתיק.

ההסדר נתקל בקשיים לאחר ששופט המחוז ביקש לדעת לאן יופנו הכספים אותם טבע תשלם. אתמול דווח כי נסללה הדרך של טבע לאישור ההסכם, לאחר שסוגיה זו נפתרה, והערב כאמור טבע סוגרת פרק ראשון בסיפור שלא ברור מתי יסתיים. 

טבע חשופה לתביעות בפרשה זו פעם כיצרנית משככי הכאבים Fentora ו-Actiq, והגרסות הגנריות של תרופות דומות, ופעם נוספת כמפיצה באמצעות ANDA, חברת ההפצה הרביעית בגודלה בארה"ב אותה רכשה טבע מאלרגן.

זהו ההסדר הראשון של טבע במסגרת פרשה זו, במסגרתה הוגשו 2,000 תביעות, ועיקר השאלה היא מה יהיה היקף הכולל שטבע תיאלץ להפריש בסך הכל. הדעות בשוק חלוקות בעניין זה, כאשר ב-UBS העריכו בחודש שעבר לצד הורדת המלצה לטבע, כי הפרשות אלו יעלו על 4 מיליארד דולר.

לצד זאת, טבע עומדת בנוסף בלב פרשת תיאום מחירי התרופות בארה"ב, וגם בפרשה זו עדיין קשה להעריך כיצד היא תיגמר.

מניית טבע יורדת כעת בכ-2% בוול סטריט למחיר של 8.2 דולרים למניה.