העסקה שתעביר את השליטה בבזק לקרן סרצ'לייט ופורר נחתמה אך יחלפו חודשים עד שתיסגר

מחזיקי אג"ח ג' של ביקום אישרו את הצעת ההשקעה של קרן סרצ'לייט ודוד פורר ברוב של יותר מ-81.33%, לאחר שחברת הראל הצטרפה לתומכים והצביעה בעד קיום העסקה

בזק / צילום: רויטרס
בזק / צילום: רויטרס

העסקה למכירת מניות השליטה בחברת בי קומיוניקיישנס (ביקום) לידי קרן סרצ'לייט ודוד פורר נחתמה אתמול בערב, לאחר שמוקדם יותר אישרו מחזיקי אג"ח ג' של ביקום את העסקה ברוב גדול. באסיפת המחזיקים שהתקיימה אתמול בצהריים זכתה הצעת ההשקעה של סרצ'לייט ופורר לרוב של יותר מ-81.33%, לאחר שחברת הראל הצטרפה לתומכים והצביעה בעד קיום העסקה.

בעקבות הרוב הגדול נתן נאמן אג"ח ג' את הסכמתו לחתימת העסקה, וזאת לאחר שבשבוע שעבר נתנו את הסכמתם גם נאמן אג"ח ב' של ביקום ונאמני שתי סדרות האג"ח של החברה האם, אינטרנט זהב. מי שלא הסיר את התנגדותו לעסקה היה בית ההשקעות אלטשולר שחם, שמאמין כי מחזיקי האג"ח של ביקום יוכלו להשתלט בעתיד על הנכס העיקרי של החברה, 26.34% ממניות חברת בזק המהווים את גרעין השליטה בה.

על העסקה חתמו אתמול באמצעות הדואר האלקטרוני מנהלי קרן סרצ'לייט האמריקאית, מנהלי ביקום ומנהלי אינטרנט זהב. במסגרת העסקה, ירכשו סרצ'לייט ופורר את מניות השליטה בביקום מידי אינטרנט זהב, ובמקביל יזרימו הון לביקום כנגד הקצאת מניות נוספות. בסך הכול צפויים הרוכשים להשקיע כ-485 מיליון שקל ברכישת השליטה בביקום, ודרכה להפוך לבעלי השליטה בקבוצת התקשורת בזק.

לאחר החתימה יחלו שני הליכים במקביל. במסגרת ההליך הראשון, שאמור להימשך כחודשיים, יגישו החברות בקשות לביהמ"ש לאישור העסקה בדרך של הסדר חוב בכל אחת מהן. הליך זה ידרוש כינוס נוסף של אסיפות מחזיקי האג"ח של החברות, וכן אסיפות נושים, שבהן יידרש רוב של 75%.

במקביל, יתבצע ההליך השני, שאמור להימשך כארבעה חודשים, ושבמסגרתו יגישו סרצ'לייט ופורר למשרד התקשורת בקשה לקבלת היתר שליטה בבזק. לאחר קבלת האישורים וההיתרים, יוכלו הצדדים להשלים את העסקה.

לדברי ביקום, השלמת העסקה תאפשר הזרמה כוללת של כ-640 מיליון שקל, אשר צפויים לייצב ולשפר משמעותית את מצבה הפיננסי. כתוצאה מהעסקה, ניתן יהיה לפרוע במלואה את יתרת החוב של ביקום למחזיקי אג"ח ב', ולבצע פירעון מוקדם בהיקף של כ-614 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ג', תוך ייצוב פעילות החברה לעתיד לבוא.

מתוך הסכום של 640 מיליון שקל האמור לעיל, סך של 345 מיליון שקל ישולם לביקום על-ידי אינטרנט זהב (בין היתר, באמצעות התמורות שיתקבלו ממכירת מניות ביקום), וזאת כנגד הנפקת אג"ח ומניות.

בעקבות החתימה אמר עמי ברלב, מנכ"ל ביקום, כי "עסקה זו מהווה הזדמנות לשילוב בעלי שליטה מהשורה הראשונה, הן לביקום והן לבזק, בעלי ניסיון ואיתנות פיננסית - המייצגים יכולות וערך מוסף עסקי וניהולי משמעותי לטובת הקבוצה. לקרן סרצ'לייט ניסיון מוצלח ומוכח בהשקעות גלובליות בתחום התקשורת אגב קידום תהליכים בתחומי שדרוג תשתיות וטכנולוגיות, במעורבותה הישירה של סרצ'לייט".