גמידה סל הודיעה על גיוס שני בהיקף של 30 מיליון דולר בנאסד"ק

החברה נערכת לקבלת תוצאות הניסוי האחרון שלה, והיא כבר החלה בהקמת פעילות ייצור בשיתוף חברת לונזה

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

חברת גמידה סל המפתחת טיפול בסרטן הדם על בסיס תאי גזע, הודיעה על כוונתה לגייס 30 מיליון דולר, כגיוס שני אחרי הנפקתה הראשונה בנאסד"ק בשנה שעברה. מחיר הגיוס נקבע על 7.4 דולרים למניה - מחיר הסגירה של המניה ביום שישי טרם פרסום ההודעה. אתמול איבדה המניה עוד 3% בעקבות ההודעה. חתמי ההנפקה הם ג'יי.פי מורגן, RBC ואופנהיימר.

גמידה היא חברת פורטפוליו של שתי חברות הנסחרות בבורסה בתל אביב: כלל ביוטכנולוגיה (12%) ואלביט מדיקל (11%). מניית כלל ביוטכנולוגיה נסחרה היום ללא שינוי מהותי, לפי שווי של 352 מיליון שקל, ואילו מניית אלביט מדיקל עלתה ביותר מ-2% והחברה נסחרת לפי שווי של 188 מיליון שקל.

גמידה סל הונפקה באוקטובר 2018 וגייסה 50 מיליון דולר לפי שווי של 215 מיליון דולר אחרי הכסף. מניית החברה נסקה מיד אחרי ההנפקה, אולם מאז איבדה גובה והיא נסחרת לפי שווי של 184 מיליון דולר היום, ירידה של כ-50% מהשיא.

גמידה סל פיתחה שיטה ייחודית להרבות ולהגדיל את כמות תאי הגזע בדגימת תאי גזע מבלי לפגוע בצפיפות שלהם. המוצר הראשון שלה נועד לטיפול בסרטן הדם, תוך שימוש בדם טבורי שאינו מעורר תגובה חיסונית, לעומת שימוש בתאי דם ממח עצם, המחייבים מציאת תורם מתאים (לרוב ללא הצלחה). המוצר המוביל של החברה (שנקרא בעבר NiCord והיום שמו Omidubicel) נמצא בשלבים אחרונים של ניסוי קליני שלב III, והחברה מקווה כי תוכל לקבל תוצאות עד אמצע 2020, ולהגיש את המוצר לאישור עד סוף 2020, כך שהמוצר יוכל להגיע לשוק ב-2021.

לאחרונה חתמה החברה על הסכם ייצור עם חברת הייצור המובילה לונזה השוויצרית, שלפיו היא תהיה החברה אשר תייצר את המוצר עבור גמידה, אם וכאשר יגיע לשוק. בשנים האחרונות חברות ביוטכנולוגיה מקפידות להיערך עם יכולת ייצור מוכחת לפני השקת המוצר, כדי לא לאבד זמן לאחר האישור וכדי להפוך את עצמן לאטרקטיביות לשותפות ולרוכשות פוטנציאליות. גמידה סל תקדיש את רוב הכסף שיגויס לצורך זה, ואת היתר היא צפויה להקדיש לפיתוח מוצרים נוספים בצנרת המוצרים שלה. החברה מנוהלת על-ידי ד"ר ג'וליאן אדמס, שכבר התנסה בהבאת מוצר בתחום הסרטן לשוק (התרופה Velcade).