טינדר נגד גוגל: עוקפת את העמלה שגוגל גובה על תשלומים באפליקציות

אפליקציית ההיכרויות הפופולרית החלה לעקוף את הליך התשלום דרך חנות האפליקציות של גוגל כדי להימנע מתשלום עמלת 30% שגוגל גובה על כל עסקה • ההליך החדש מעודד משתמשים שמעוניינים להשתמש בפיצ'רים שונים באפליקציה בתשלום להכניס את פרטי האשראי שלהם ישירות לאפליקציה

טינדר / צילום: שאטרסטוק
טינדר / צילום: שאטרסטוק

אפליקציית ההיכרויות הפופולרית טינדר החלה לעקוף את הליך התשלום שגוגל מציעה דרך חנות האפליקציות פליי, כדי להימנע מתשלום עמלה של 30% שגוגל גובה על העסקאות. ההליך החדש מעודד משתמשים שמעוניינים להשתמש בפיצ'רים שונים באפליקציה בתשלום להכניס את פרטי האשראי שלהם ישירות לאפליקציה. אחרי הכנסת הפרטים האפליקציה זוכרת אותם, ואף מסירה את האפשרות לקיים רכישות עתידיות דרך גוגל פליי.

ההליך החדש פורסם בבלומברג לאחר שהאנליסט בן שכטר מחברת Macquarie פרסם דוח בנושא. שכטר ציין כי "טינדר היא קטנה יחסית, ולא יהיה לשינוי אפקט משמעותי על גוגל, אבל החשש הוא מצמיחה של המגמה שתגיע גם לאפליקציות גיימינג. עוד הרבה חברות עשויות להתנסות בכך".

בשנה האחרונה הביקורת כלפי ניצול העוצמה של גוגל ואפל בשוק האפליקציות גברה. ספוטיפיי הגישה תלונה לנציבות האירופית בטענה שאפל פוגעת במתחרים, בכך שהיא גובה עמלות דרך חנות האפליקציות גם משירותים שמתחרים ישירות בשירותיה, כמו אפל מיוזיק שמתחרה בספוטיפיי, ובכך מקדמת את שירותיה. נטפליקס הפסיקה לאחרונה לאפשר למשתמשים להירשם אליה דרך חנות האפליקציות של אפל, וחברת המשחקים Epic Games אמרה בשנה שעברה שלא תפיץ את משחק פורטנייט הפופולרי דרך גוגל פליי.

בניגוד לחברות שונות שכפו על משתמשים לשלם על שירותיהן דרך האתר ולא האפליקציה כדי לעקוף את העמלות של חנויות האפליקציות, טינדר היא החברה הראשונה ששינתה את אופן התשלום בתוך האפליקציה. דוברת מאץ' גרופ, חברת האם של טינדר מסרה לבלומברג כי "במאץ' גרופ אנחנו בוחנים תמיד עדכונים ופיצ'רים שיציעו נוחות, שליטה ובחירה רבים יותר למשתמשים שלנו. תמיד ננסה לספק אפשרויות שישפרו את החוויה והצעת אפשרויות תשלום נוספות היא דוגמה אחת לזה". גוגל לא השיבה לבקשת בלומברג לתגובה.