יצחק תשובה מצטרף לגל הנפקות החוב הזרות: אלעד קנדה תגייס עד 435 מיליון שקל

סדרה ב' של איגרות חוב מובטחות זכתה היום לדירוג A של S&P מעלות • התחייבויותיה של אלעד קנדה כלפי מחזיקי האג"ח תהיינה מגובות בשעבוד ראשון בדרגה על זכויותיה בפרויקט גלריה, שאותו היא יוזמת ומקימה בעיר טורונטו • לאלעד קנדה סדרת אג"ח לא מובטחת (סדרה א') בהיקף של 280 מיליון שקל ערך נקוב, הנסחרת בבורסה בת"א מאז אוגוסט אשתקד

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי
יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי

יום לאחר הפרסום על אודות אקזיט מרשים הצפוי לאיש העסקים יצחק תשובה ממכירת פרוטפוליו של מקבצי דיור להשכרה בדרום-מזרח ארה"ב (בעיקר בפלורידה), מצטרף תשובה לגל המחודש של גיוסי חוב בת"א על-ידי חברות נדל"ן זרות. חברת אלעד קנדה שבבעלותו המלאה, זכתה היום לדירוג A של S&P מעלות לגיוס של עד 435 מיליון שקל (161 מיליון דולר קנדי) בהנפקה לציבור של איגרות חוב מובטחות מסדרה ב' החדשה.

התחייבויותיה של אלעד קנדה כלפי מחזיקי איגרות החוב מסדרה ב', תהיינה מגובות בשעבוד ראשון בדרגה על זכויותיה בנכס הידוע בשם גלריה (Galleria). תמורת ההנפקה תשמש בעיקר לצורך החלפת חוב פיננסי קיים על הנכס ולהשלמת רכישת שותף מיעוט בנכס, וכן לשימושים שוטפים של החברה.

לאלעד קנדה סדרת אג"ח קיימת (סדרה א') בהיקף של 280 מיליון שקל ערך נקוב, הנסחרת בבורסה בת"א מאז אוגוסט אשתקד. מדובר בסדרה לא מבוטחת בעלת משך חיים ממוצע של 2 שנים, שהונפקה בריבית של 5.85% אולם נסחרת כיום לפי תשואה שנתית לפדיון של 2.7% בלבד.

סדרה א' הלא מובטחת זוכה לדירוג A מינוס, בעוד שסדרה ב' המובטחת זכתה כאמור לדירוג גבוה יותר בדרגה אחת. לדברי חברת הדירוג, נובע מההערכה כי שיעור שיקום החוב של סדרת האג"ח המובטחת בעת תרחיש של כשל פירעון היפותטי יהיה 70%-90%.

מדוחותיה הכספיים של אלעד קנדה, שפורסמו בסוף אוגוסט, עולה כי ההלוואות הקיימות על נכס גלריה מסתכמות כיום ב-120.5 מיליון דולר קנדי, לאחר שהוגדלו בפברואר השנה ב-25 מיליון דולר קנדי. לדברי החברה, היא נמצאת במשא ומתן מתקדם של התקשרות בהסכם (כולל חתימה על מכתב כוונות מחייב) לרכישת זכויות השותף (20%) בנכס גלריה תמורת 40.5 מיליון דולר קנדי.

פרויקט גלריה הוא פרויקט רחב היקף אותו יוזמת ומקימה אלעד קנדה בעיר טורונטו. מדובר בפרויקט בן שישה חלקים עיקריים הכולל שטחים למגורים, מסחר, משרדים, מרכז קהילתי, פארק ושטחים ציבוריים. על הקרקע נמצא כיום מרכז מסחרי, אשר פונה בחלקו וייהרס בחלקו בהתאם להתקדמות הפרויקט.

הפרויקט נמצא בשלב תכנון מתקדם ולהערכת החברה היא תחל בשיווק השלב הראשון שלו עוד השנה וב-2020 תחל בבניית השלב הראשון, כאשר מועדי ההשלמה של השלבים השונים נעים בין 20232 ל-2030. עד כה השקיעה אלעד קנדה 300.4 מיליון דולר קנדי ברכישת הקרקע ובעלויות הנלוות לכך, והיא צפויה להשקיע עוד 1.46 מיליארד דולר קנדי עד השלמת בנייתו של הפרויקט כולו.

אלעד קנדה הרחיבה מאוד את פעילותה בחודשים האחרונים, לאחר שהשלימה באמצע פברואר השנה את רכישת קרן הנדל"ן הצפון אמריקאית אג'לן (Agellan) תמורת 393 מיליון דולר קנדי. בעקבות הרכישה גדל מאוד היקף הפעילות של אלעד קנדה והיא הציגה במחצית הראשונה של 2019 הכנסות של 175 מיליון דולר קנדי ורווח נקי של 26 מיליון דולר קנדי.

ההון העצמי של אלעד קנדה הסתכם בסוף יוני 2019 ב-418 מיליון דולר קנדי והיווה 24.4% מסך המאזן. לשם השוואה, טרם הרכישה הציגה אלעד קנדה בסוף 2018 הון עצמי של 261 מיליון דולר קנדי, שהיווה 27.1% מסך מהמאזן.