מתיחה של מאסק ושחקנים בוכים: מה קרה כשפורטנייט הוחשך?

"אסטרואיד" פגע אתמול בערב במשחק הווירטואלי של פורטנייט והותיר מיליוני צופים מול חור שחור, ושחקנים עם סימני שאלה רבים לגבי עתידו של המשחק, והאם הגיע לסופו • היזם אלון מאסק צייץ מחדש ציוץ ישן ותרם לספקולציות

פורטנייט/צילום: REUTERSMike Blake
פורטנייט/צילום: REUTERSMike Blake

מיליוני שחקנים בכל העולם צפו אתמול בפגיעת אסטרואיד וירטואלית שגרמה להחשכת המשחק הפופולרי פורטנייט. לאחר מכן, במקום המפה הרגילה שמופיעה במשחק האונליין, הופיע חור שחור שהעלה סימני שאלה רבים בקרב השחקנים לגבי עתידו של המשחק, והועלתה האפשרות כי הוא הגיע לסיומו. בסיכומו של דבר, זה אינו המצב והאסטרואיד סימל את סיומה של עונה 10.

 

לאורך זמן ממושך חששו השחקנים כי המשחק לכל הפחות מתאפס, כך שהם נאלצים לוותר על ההיסטוריה אותה צברו במשחק. אמנם מדובר במשחק, אך הוא נחשב לממכר במיוחד, ולרשתות החברתיות הועלו סרטונים של שחקנים בוכים ועצבניים.

לכך תרמה גם מתיחה של היזם אלון מאסק, שתרמה לשמועות סביב גורלו של המשחק. לפני כשנה צייץ מאסק תמונה של כותרת מפוברקת לפיה הוא רכש את אפיק, יצרנית פורטנייט, ומחק את המשחק כדי להציל את הילדים מההתמכרות.

אתמול, כשלא היה ברור מה קרה למשחק, רבים - בהם מאסק - צייצו מחדש את אותו ציוץ והדאיגו את השחקנים. בפלייסטיישן היו צריכים להרגיע את השחקנים שאין להם מה לדאוג לגבי אובדן המטבעות הווירטואליים שלהם ושלחו אותם לאתר יצרנית המשחק. כעת השחקנים ממתינים לראות האם תיפתח עונה 11, או שזאת תהיה העונה הראשונה של החלק השני. כל עונה נמשכת כעשרה שבועות. הציפייה היא שהמהלך יוביל לשינוי משמעותי מאוד במשחק.

 

הכנסות של 300 מיליון דולר בחודש

פורטנייט יצא לשוק לפני שנתיים וזינק לראש תעשיית משחקי הווידאו העולמית, שמגלגלת כ-130 מיליארד דולר. הוא צבר כ-250 מיליון שחקנים, ולפי וול סטריט ג'ורנל הניב לחברת אפיק הכנסות של כ-4 מיליארד דולר. בעבר פורסם בפורבס כי המשחק מניב לחברה הכנסות של 300 מיליון דולר בחודש. לפי דיווחים, כ-6 מיליון אנשים צפו אתמול בשחקנים אחרים, שבעצמם בהו בחור השחור ולא באמת שיחקו. הצפייה היא בפלטפורמות כמו יוטיוב, טוויטר ו-Twitch.

פורטנייט הוא משחק חינמי מז'אנר משחקי הירי ושחקנים משחקים בו אונליין. בשונה ממשחקי ירי אחרים, המטרה היא לא לשוטט בשדה הקרב, אלא להיות האדם (או הצוות) האחרון שנשאר "חי". אפיק מרוויח כסף ממכירת תלבושות, צעדי ריקוד או שדרוגים נוספים, בהם תכנים חדשים.

השחקנים משלמים על מטבע וירטואלי שמכונה V-Buck, אותו חששו השחקנים שאיבדו אתמול. הרעיון מאחורי התשלום הוא לא לתת לשחקן יתרון על פני המתחרים. זה עדיין לא מנע מהשחקנים להתמכר, וביקורת על המשחק נשמעת בכל העולם. ביולי האחרון אף נערכה האליפות העולמית בפורטנייט עם פרסים של 30 מיליון דולר.