רבעון אחרון לפני כניסת המתחרות החדשות: נטפליקס היכתה את התחזיות

6.8 מיליון מנויים חדשים בתשלום הצטרפו לנטפליקס ברבעון השלישי; החברה עצמה חזתה שיצטרפו אליה 7 מיליון משתמשים, ופספסה במעט את ציפיותיה • הרווח למניה ברבעון של 1.47 דולר - מעל ציפיות האנליסטים ל-1.04 דולר

ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס, וטד סרנדוס, מנכ"ל התוכן / צילום: Kim Hong-Ji, רויטרס
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס, וטד סרנדוס, מנכ"ל התוכן / צילום: Kim Hong-Ji, רויטרס

נטפליקס  פרסמה הלילה (ד') דוחות כספיים לרבעון השלישי של 2019, ומנייתה עלתה ב-7% במסחר המאוחר בוול סטריט.

הכנסות החברה עומדות על 5.2 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות האנליסטים, המהוות צמיחה שנתית של 31%. הרווח הנקי שרשמה החברה הוא 665 מיליון דולר, והרווח למניה ברבעון זה של 1.47 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח למניה של 1.04 דולר. באותה התקופה אשתקד הרווח למניה עמד על 89 סנט.

6.8 מיליון מנויים חדשים בתשלום הצטרפו לנטפליקס ברבעון הזה, חצי מיליון בארה"ב ו-6.3 מיליון בשאר העולם, לעומת ציפיות האנליסטים לתוספת של 800 אלף מנויים בארה"ב ו-6 מיליון בעולם ברבעון זה. מדובר בנתון בעל חשיבות גבוהה במיוחד, מאחר שברבעון הקודם נטפליקס הוסיפה 2.7 מיליון משתמשים חדשים, הרבה מתחת להערכה שלה שתצליח לצרף 5 מיליון. נטפליקס עצמה צפתה כי יצטרפו אליה 7 מיליון משתמשים חדשים בסך-הכול ברבעון זה, כך שפספסה במעט את ציפיותיה. 

הרבעון הנוכחי הוא האחרון של נטפליקס לפני שיכנסו שתי מתחרות חדשות לשוק שירותי הסטרימינג - דיסני פלוס ואפל פלוס. כניסתן עשויה להשפיע על הצמיחה במספר המשתמשים של נטפליקס בארה"ב ובעולם. קיימות שתי סברות על אופן ההשפעה של המתחרות החדשות בקרב אנליסטים - לפי סברה אחת נטפליקס דווקא תחווה צמיחה במספר המשתמשים החדשים בעקבות כניסת השחקניות החדשות, מכיוון שריבוי השירותים יביא להאצת המעבר של משתמשים מחבילות טלוויזיה מסורתיות לסטרימינג; בעוד שהסברה השנייה היא שהלקוחות יראו בשירותים החדשים תחליף לנטפליקס, והיא תיפגע מכניסת המתחרות.

נטפליקס צופה כי ברבעון הבא יצטרפו לשירותיה 7.6 מיליון משתמשים בתשלום, לעומת 8.8 מיליון ברבעון הרביעי של 2018, מתוכם 0.6 מיליון בארה"ב ו-7 מיליון בשאר העולם. בהתאם, החברה צופה כי בשנת 2019 כולה יצטרפו אליה 26.7 מיליון משתמשים, ירידה לעומת 28.6 מיליון משתמשים חדשים ב-2018. החברה צופה רווח של 51 סנט למניה והכנסות של 5.4 מיליארד דולר, בהשוואה ל-30 סנט למניה ו-4.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2018. תחזיות החברה נמוכות מתחזיות האנליסטים, שצפו הכנסות של 5.5 מיליארד דולר ורווח של 81 סנט למניה ברבעון הרביעי.

נטפליקס התייחסה לכניסת המתחרים הצפויה והצהירה כי "בעוד שהרבה אנשים מתמקדים ב'מלחמות הסטרימינג', אנחנו מתחרים בשירותי סטרימינג (אמזון, יוטיוב, הולו) ובשירותי טלוויזיה לינארים כבר מעל עשור".

לדברי החברה, הכניסה הצפויה של שירותים מתחרים חדשים "תגביר את התחרות, אבל כולנו עדיין קטנים בהשוואה לטלוויזיה הלינארית. בעוד שלמתחרים החדשים יש כמה תוכניות נהדרות, לאף אחד מהם אין את המגוון והאיכות של התכנים המקוריים החדשים שאנחנו יוצרים מסביב לעולם".