הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בשינויים קלים אחרי יומיים חיוביים; שיכון ובינוי וטבע נחלשו

לאחר שאתמול זינקה טבע ב-9% בת"א, הירידות נמחקו בוול סטריט והיא חזרה עם פער שלילי • מדד ת"א 35 קפץ אתמול ב-1.2% • טבע רשמה עלייה של יותר מ-9% בעקבות דיווחים על כך שהחברה הציעה פשרה בפרשת משככי הכאבים • המסחר בניו יורק ננעל אמש בירידות קלות

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

14:30

אחרי יומיים שהתאפיינו בעליות שערים חדות, יום המסחר השלישי והאחרון לשבוע בת"א הסתיים עם שינויים מינוריים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר שם, וכיוון דומה נרשם בבורסות באירופה, וזאת אחרי דיווחים שלפיהם בריטניה והאיחוד האירופי גיבשו הסכם חדש ל"ברקזיט" של בריטניה מגוש האירו.

נוסף על כך, המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות הגיאופוליטיות הגלובליות, ובמרכזן מלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב ובין סין, וכן עוקבים אחר פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של החברות בארה"ב.

בקרן המטבע העולמית (IMF) סבורים כי שוקי המניות בארה"ב וגם ביפן נמצאים ברמות של תמחור יתר, על רקע סביבת הריבית הנמוכה השולחת את המשקיעים לחפש אחר תשואות באפיקי השקעה בעלי סיכון גבוה. עוד הזהירו בקרן בדוח שפרסמו בנושא, כי האפשרות לתיקונים חדים עלתה, אחרי העלייה הניכרת בתמחור בשווקים.

בהתייחסות לשוק האמריקאי, בבית ההשקעות אופנהיימר סבורים, כי "אפיקי המניות הקטנות והבינוניות SMID-Cap טרם הצטרפו למגמת עליות ברורה המסתמנת באפיק המניות הגדולות", ויחד עם זאת הוסיפו, כי "בחלק מהסקטורים ניתן כבר לראות את מגמת העליות גם במגזר ה-SMID, עם דוגמה בולטת בסקטור הטכנולוגיה", המומלץ על-ידי אופנהיימר. לפי הנתונים שמציג בית ההשקעות, פריצת מדד Russell2000 מעל רף של 1,600 נקודות, "אמורה לתמוך במגמת העליות הרחבה בשוק המניות בארה"ב".

בזירה המקומית, בשל חופשות חגי תשרי, שבועות המסחר בתקופה הקרובה קצרים מהרגיל, והשבוע בשל חג סוכות כללו שלושה ימים, אחרי שגם בשבוע שעבר כללו שלושה ימים בלבד, בשל יום הכיפורים. בשל החג, ימי המסחר השבוע מסתיימים מוקדם מהרגיל, בשעה 14:30. גם שבוע המסחר הבא יהיה קצר מהרגיל ויכלול שלושה ימים, בשל חג שמחת תורה.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד החיובי מניית אופקו   עלתה בכ-3% ואנרג'יאן   ואורמת   עלו בכ-2%.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניית שיכון ובינוי  איבדה כ-3.5%, כשברקע למסחר החברה הודיעה על עיכוב נוסף במסירת פרויקט וצפי להפסד הקשור אליו.

מניית טבע   נחלשה בכ-3%, אחרי זינוק של כ-9% שרשמה אתמול על רקע פרסומים בתקשורת שלפיהם החברה הציעה הסכם פשרה בתביעות הנוגעות לשיווק משככי הכאבים האופיואידיים.

עוד במסחר, מניית פוקס  ריכזה מחזור מסחר גדול מהרגיל, שבו עלתה בכ-4%, ללא דיווח מצד החברה.

מניית פריון    טיפסה בכ-6.5%, אחרי שנהנתה ממגמה חיובית במסחר בארה"ב.

חברת ג'י.פי גלובל פאוור  עדכנה על קבלת הצעה לרכישת נתח ממניות תחנת הכוח המוקמת בבאר טוביה, ואשר החברה היא אחת מהשותפות בה. מנייתה של גלובל פאוור הגיבה בעלייה של כ-5%.

מניית פורסייט   נחלשה בכ-4.5%, אחרי זינוק של 8.5% שהציגה אתמול לאחר שהחברה עדכנה כי "השלימה בהצלחה הדגמות טכנולוגיות בגרמניה".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח במגמה שלילית, והמדדים המובילים מאבדים כ-0.4%. מניית טבע  יורדת בכ-4%, לאחר שהעליות החדות שנרשמו בה אתמול בת"א נמחקו בערב בוול סטריט והיא חזרה היום עם פער ארביטראז' שלילי. מניית נייס   יורדת אף היא ומאבדת 2%. 

בעליות בולטת מניית בזק , שמוסיפה כ-2%. 

06:30

יום המסחר המקוצר בבורסה בתל אביב (ה'), האחרון לשבוע זה, צפוי להיפתח בהמשך לעליות ביומיים האחרונים. אתמול קפץ מדד ת"א 35 ב-1.2%, ת"א 90 עלה ב-0.7%, ומדד הבנקים איבד 0.2%. מניית טבע זינקה אתמול ביותר מ-9%, על רקע הדיווח כי הציעה פשרה במסגרת פרשת משככי הכאבים, אולם חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 5% מוול סטריט לאחר שהעליות נמחקו אתמול בניו יורק. פריגו עלתה אתמול ביותר מ-2%, כיל טיפסה ב-1.2%, טאואר זינקה בכ-4.7%, ומניית אל על זינקה בכ-5%.

אתמול נרשמה פתיחה אנגלית במסחר, לאחר שמניית טבע זינקה בלמעלה מ-10%.

בזירה המקומית, בשל חופשות חגי תשרי, שבועות המסחר קצרים מהרגיל, והשבוע הנוכחי, בשל חג סוכות, כולל שלושה ימים בהם ימי המסחר מסתיימים מוקדם מהרגיל, בשעה 14:30.

בוול סטריט ננעל אמש (ד') המסחר בירידות שערים קלות. הנאסד"ק ירד 0.4%, מדד S&P 500 איבד 0.2% מערכו, והדאו ג'ונס ירד ב-0.05%. הפתעה לרעה בנתון המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר הובילה את הסנטימנט במסחר אתמול.

אחרי המסחר פורסמו דוחות נטפליקס לרבעון השלישי. החברה היכתה את התחזיות, והמניה עלתה ב-7% במסחר המאוחר. 6.8 מיליון מנויים חדשים בתשלום הצטרפו לנטפליקס ברבעון הזה. נטפליקס עצמה צפתה שיצטרפו אליה 7 מיליון משתמשים, ופספסה במעט את ציפיותיה. הרווח למניה עמד על 1.47 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח למניה של 1.04 דולר.