גוגל השיקה את הפרויקט השאפתני של גיימינג בענן ומפתחת 450 משחקים

מעתה יוכלו גיימרים לשחק במשחקים באיכות גבוהה בדפדפן כרום ובמכשירי פיקסל, ללא צורך בחומרה יקרה ומתקדמת • השירות טרם זמין בישראל

גיימרית / צילום: Shutterstock
גיימרית / צילום: Shutterstock

גוגל השיקה אמש את שירות הגיימינג בענן "סטדיה" עליו הכריזה החברה בחודש מרץ. מטרתו של השירות החדש היא לאפשר למשתמשים לשחק משחקי וידיאו באיכות גבוהה באמצעות דפדפן כרום או מכשירי פיקסל, ללא צורך בקניית חומרה יקרה ומתקדמת. מדובר בפרויקט שאפתני מאחר שמהירות התגובה במשחקי וידיאו היא קריטית, וחשובה אפילו יותר מאשר בשירותי סטרימינג בתחום המוזיקה או הטלוויזיה למשל.

למשתמשי השירות זמינים עם השקתו 22 משחקים. בשלב זה, הושקה רק גרסאת הפרימיום של השירות שנקראת "סטדיה פרו". דמי מנוי לסטדיה פרו עומדים על עשרה דולרים לחודש, ובתמורה מקבלים השחקנים גישה למשחקים באיכות וידיאו של K4. גרסה נוספת של השירות שתוצע בחינם תהיה עם וידיאו באיכות HD, וצפויה להיות זמינה החל משנה הבאה. עבור שימוש בגרסאת ה-HD נדרש אינטרנט במהירות 10Mbps לפחות, ועבור שירות הפרו דרישת הסף היא מהירות אינטרנט של לפחות 35Mbps. השירות זמין כעת ב-14 מדינות, בהן ארה"ב, קנדה, בריטניה, ומספר מדינות נוספות באירופה, ואינו זמין בישראל נכון לעכשיו.

פיל האריסון, סגן נשיא בגוגל אמר ל"רויטרס" כי 450 משחקים נוספים נמצאים כעת בפיתוח עבור השירות, כאשר חלקם צפויים להיות מושקים כבר בשנה הבאה, והשאר יושקו בעתיד.

מספר חברות נוספות מפתחות שירותים מתחרים של גיימינג בענן, ושירות של חברת סוני בשם PlayStation Now זמין כבר מ-2014. לשירות ספריית משחקים עשירה בהרבה ממה שגוגל מציעה כרגע, עם 800 משחקים שונים שזמינים דרכו, אך חלק מהמשתמשים עדיין מתלוננים כי קיימים בו עיכובים בזמן בין הלחיצה של המשתמש לתגובה שנראית במשחק.

גם מיקרוסופט מפתחת שירות גיימינג בענן בשם Project xCloud שככל הנראה יושק בשנה הבאה, ולחברת השבבים אנבידיה שירות בשם GeForce Now שכבר הושק בגרסת בטא. לפי שמועות, גם אמזון מתכננת להשיק שירות מתחרה.

קארים חודרי, סגן נשיא במיקרוסופט שמוביל את Project xCloud בחברה, אמר בעבר, כשנשאל על שאיפות גוגל בתחום, שלמיקרוסופט יש היסטוריה מוכחת בתחומי פיתוח תוכן לגיימינג, זיקה לקהילת הגיימרים, ותשתית הענן, וכי "כל חברה שאין לה היסטוריה בתחומים האלה, תצטרך להדביק פער גדול".