טלרד: צמצום פעילות התקשורת בארה"ב גבה מחיקת ענק בדוחות

גם ברבעון השלישי הפסדי החברה ממשיכים להיערם, ואחד הגורמים הבולטים שהעיבו על התוצאות היו ירידות ערך בהיקף כ-9 מיליון דולר, שנרשמו בגין שירותי תקשורת אלחוטית בפס רחב (BWA) שהיא מספקת בארה"ב

מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד / צילום: ורדי כהנא
מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד / צילום: ורדי כהנא

מאז הנפקתה של חברת ציוד התקשורת טלרד  לפני כשנתיים וחצי, היא מספקת אכזבות בשרשרת למשקיעים, ובהתאם, איבדה את עיקר שוויה. גם ברבעון השלישי הפסדי החברה ממשיכים להיערם, ואחד הגורמים הבולטים שהעיבו על התוצאות היו ירידות ערך בהיקף כ-9 מיליון דולר, שנרשמו בגין שירותי תקשורת אלחוטית בפס רחב (BWA) שהיא מספקת בארה"ב.

ירידות הערך נרשמו בסעיף עלות המכר, בסכום של קרוב ל-6 מיליון דולר, נוסף להוצאות תפעוליות בהיקף של כ-3 מיליון דולר. את הפעילות המדוברת, אגב, רכשה טלרד מחברת אלווריון הקורסת (חטיבת ה-WIMAX) בתחילת 2013 תמורת 6.1 מיליון דולר.

ההפסדים בגין שירותי ה-BWA דווחו כעת, לאחר שבסוף חודש אוקטובר הודיעה טלרד על צמצום פעילותה בארה"ב בניסיון לבלום את הפסדיה, במסגרת תוכנית התייעלות עליה הודיעה. אז טלרד העריכה כי "ישנה אפשרות לירידת ערך בשווי הפעילות, באופן שתביא ככל הנראה למחיקה בספרים בסכום העשוי להיות מהותי". עוד מציינת טלרד בעניין פעילותה של BWA, כי היא מחקה נכס מס נדחה של כ-3.5 מיליון דולר, "בהיעדר צפי לניצול בעתיד הנראה לעין של מגן המס".

בשורה התחתונה הפסדיה הרבעוניים של טלרד הצטברו ליותר מ-22 מיליון דולר, אחרי רווח נקי סמלי של פחות מ-300 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הפסדיה של טלרד מצטברים לכ-31 מיליון דולר, אחרי רווח נקי של פחות מ-2 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 - שנה אותה סיכמה בהפסד של כ-3 מיליון דולר.

טלרד מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים עיקריים: תחום תשתיות תקשורת ו-IT; תחום מוצרים, פתרונות ושירותים למפעילי תקשורת; ותחום של מיקור עסקי וניהול פרויקטים - אחרי שרכשה בחודש מאי האחרון את חברת מרמנת.

רכישה זו סייעה לה להציג קפיצה רבעונית של 39% בהכנסותיה, שהגיעו ל-43 מיליון דולר, ומלבד תרומתה של מרמנת, טלרד מדווחת על צמיחה בפעילות תשתיות התקשורת וה-IT ומנגד מציגה שחיקה בהכנסות המוצרים, פתרונות ושירותים שלה.

בעניין זה מציינת טלרד כי "במהלך תקופת הדוח נמשך העיכוב בהטמעה והפעלה של מערכת הקצאת תדרים חדשה (CBRS) בשוק האמריקאי", וכן כי "נכון למועד הדוח" אין שינוי בהערכתה שתהליך הקצאה זה לא יסתיים במהלך שנת 2019.

טלרד, שנמצאת בשליטת קרן פורטיסימו בראשות יובל כהן (המכהן כיו"ר טלרד), הצטרפה לבורסה בתחילת יוני 2017, אז השלימה גיוס של כ-80 מיליון שקל בהנפקה ראשונית (IPO) של 24% ממניותיה, לפי שווי חברה של כ-340 מיליון שקל "אחרי הכסף".

כחלק ממהלך ההנפקה מכרו פורטיסימו ובעלי מניות נוספים בחברה (דסק"ש והמנכ"ל לשעבר רן בוקשפן) 24% נוספים ממניות החברה תמורת סכום דומה (כ-80 מיליון שקל). מאז ההנפקה צללה המניה בכ-80%, ומשקפת לחברה שווי נוכחי מצומק של כ-60 מיליון שקל.