גוגל לעובדיה בעולם ובישראל: הישארו לעבוד מהבית

בהודעה ששוגרה לעובדי גוגל נכתב כי עובדים שלא יכולים לבצע את עבודתם מהבית צריכים להגיע למשרד, אך היתר צריכים להימנע מהגעה למשרד, והחברה מעודדת אותם לעבוד מהבית • מדובר בצעד מחמיר יותר משל רבות מהחברות האחרות הפועלות בישראל

משרדי גוגל בתל-אביב / צילום: Baz Ratner, רויטרס
משרדי גוגל בתל-אביב / צילום: Baz Ratner, רויטרס

על רקע משבר הקורונה, גוגל יוצאת בהנחיה לעובדיה בעולם: לתעדף עבודה מהבית. החברה, המעסיקה עשרות אלפי עובדים בעולם וכ-1,000 עובדים בישראל, הורתה כבר לכלל עובדיה בצפון אמריקה להעדיף לעבוד מהבית. הבוקר (ד') ההנחיה התרחבה לעובדי החברה בישראל ובכלל אזור המזרח התיכון, אירופה ואפריקה (EMEA), מלבד איטליה.

בהודעה שנשלחה הבוקר לעובדי גוגל באזור המזרח התיכון, החברה ממליצה לעובדיה להימנע מלהגיע לעבודה במשרד ולהמשיך לעבוד מהבית בשל משבר הקורונה. ההנחיה תקפה החל ממחר (ה') ועד להודעה חדשה.

ההודעה של גוגל מגיעה לאחר שאינטל ו-IBM הודיעו לעובדיהן כי יוכלו לעבוד מהבית בשל החשש מהקורונה. בניגוד לשתי החברות הללו, שהודיעו שיאפשרו לעובדים לעבוד מהבית אם ירצו בכך, גוגל הנחתה את העובדים להעדיף לעבוד מהבית בתקווה שמרבית עובדיה כלל לא יגיעו למשרד. מדובר בצעד מחמיר יותר משל רבות מהחברות האחרות הפועלות בישראל.

בהודעה ששוגרה לעובדי גוגל נכתב כי עובדים שלא יכולים לבצע את עבודתם מהבית צריכים להגיע למשרד, אך היתר צריכים להימנע מהגעה למשרד, והחברה מעודדת אותם לעבוד מהבית. באיטליה, העבודה מהבית היא הוראה שתקפה לכלל העובדים ולא רק בגדר המלצה. 

"אנחנו מעודדים את עובדינו לעבוד מהבית. מטרתנו היא להוריד באופן משמעותי את מספר האנשים במשרדינו, אז אנחנו מצפים שמרביתכם יעבדו מהבית", נכתב בהודעת החברה לעובדים. "אם העבודה שלכם יכולה להתבצע רק מהמשרד של גוגל/אלפאבית, הגיעו למשרד, אלא אם נאמר לכם אחרת".

עוד נכתב כי "לכוח העבודה המורחב, הכולל עובדים זמניים, ספקים ועצמאיים, אם יש לכם ציוד ואישור לעבודה מהבית - צרו קשר עם המעסיק שלכם או עם המנהל שלכם בגוגל עבור אישור לעבוד מהבית". 

הנחיה זו מצטרפת להנחיית גוגל לעובדיה בצפון אמריקה, באירלנד, באיטליה ובציריך להישאר לעבוד מהבית. לפי דיווח של הביזנס אינסיידר, בציריך ההנחיה הגיעה לאחר שעובד החברה אובחן כנשא קורונה.

מגוגל טרם נמסרה תגובה.