כך משרד החוץ מאתר את כוכבי העתיד של הפוליטיקה האמריקאית

דוד רוט, סמנכ"ל צפון אמריקה במשרד החוץ מתארח בפודקאסט 'המדריך לטראמפיסט' ומספר על ההשקעה של נציגי ישראל באיתור המנהיגים הפוליטיים של המחר, הדיפלומטיה בעידן הטוויטר, ולמה כדאי להשקיע בקשרים דווקא עם הצד שלא נמצא בשלטון • האזינו

טראמפ ונתניהו/ צילום: רויטרס Gripas-Yuri-ABACA
טראמפ ונתניהו/ צילום: רויטרס Gripas-Yuri-ABACA

"בשנים האחרונות עיקר המאמץ שהאגף שלי עושה ממוקד בפרוגרסיבים ובדמוקרטים שלא בשלטון. כי אנחנו יודעים שזו מטוטלת שעוברת מצד לצד", מסביר דוד רוט, סמנכ"ל צפון אמריקה במשרד החוץ. "ואסור לישראל לשים את כל הממון בצד אחד".

רוט, האמון על נציגויות ישראל בצפון אמריקה, מסביר בראיון מרתק לפוקדאסט 'המדריך לטראמפיסט', כי בעבודת משרד החוץ ישנו אלמנט של השקעה לטווח ארוך, ביצירת קשרים עם הכוכבים הפוליטיים של המחר.

"התפקיד של הנציגים שלנו הוא למצוא את הקשרים עם האנשים שיגיעו להיות נשיאים, סנאטורים, חברי קונגרס או העוזרים שלהם. זה אחד הדברים שאנחנו עושים ביום יום, אבל בוודאי בימים כאלה. אחננו מנסים לבדוק מי יהיה בכוורת האפשרית במידה וביידן ינצח. האם אנחנו מכירים את האנשים האלה? מה העמדות שלהם?מה החשיבות של ישראל לגביהם? אם עשינו את העבודה הנכונה, אז דיברנו איתם כבר לפני שנתיים, ויצרנו איתם איזשהו קשר. או מי תהיה סגנית הנשיא? במידה שתהיה סגנית נשיא שמפתיעה אותנו, זאת בעיה".

אז אתם כבר עכשיו מנסים למצוא קשרים אישיים לסטייסי אברמס או קמלה האריס, שנחשבות מועמדות מובילות להצטרף לג'ו ביידן?

"כשאתה מחפש רק עכשיו זה כבר מאוחר מדי. אם ניקח את סטייסי אברמס, שהייתה יו"ר הפרלמנט המקומי בג'ורג'יה. היא היתה בקשר עם הקונסולית הכללית הקודמת והנוכחית שלנו, עוד הרבה לפני שהתחילה לרוץ. דיברנו איתה, הכרנו אותה, אנחנו יודעים מה העמדות שלה לגבי ישראל. וגם לגבי קמלה האריס. להתחיל היום זה מאוחר: כמו שאומרים שקונים מניות בהתחלה, ברגע שבן אדם זכה זה קצת יותר מסובך".

מה לגבי חברות קונגרס מהאגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית, שחלקן, כמו אילהן עומאר או רשידה טליב, מובילות קו עוין יותר לישראל? "לפעמים אנחנו טועים בבידול בין מי שתומך במדיניות ישראלית ספציפית לבין ממשלה ישראלית ספציפית לבין מי שאוהד את ישראל, וזה טעות מאוד מסוכנת", אומר רוט. "אנחנו בהחלט מנסים ליצור קשר ולהסביר את עצמנו כמעט לכולם. במקרה של אילהן עומאר או רשידה טלאיב לא היתה לנו התנגדות, הן מתנגדות לעשות את זה. ויכול להיות שזה כבר בזבוז משאבים ".

עוד בראיון על הדיפלומטיה בעידן הטוויטר, העמדות בארה"ב בנוגע לאפשרות של סיפוח חד צדדי, והקשר הרפואי בין ישראל לארה"ב בזמן מגיפת הקורונה.

וגם בפרק: ההבדלים בתמותה מקורונה בין מדינות שמצביעות לדמוקרטים לבין אלה שתומכות ברפובליקנים, הקשר המתהדק בין הנשיא טראמפ לאלון מאסק, והסיפור המוזר על נהר הדם ומגרש הגולף של טראמפ ליד וושינגטון הבירה.

עקבו אחר הפודקאסט בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם