מנכ"ל בלאקרוק: עד 2024 נגדיל את כמות העובדים השחורים אצלנו ב-30%

על רקע המחאות בארצות הברית, פרסם לארי פינק, מנכ"ל חברת הנכסים הפיננסיים הגדולה בעולם, פוסט בלינקדאין ובו אמר כי החברה גם תכפיל את מספר המנהלים הבכירים השחורים, שכיום שיעורם בחברה הוא רק 3%

לורנס דאגלס פינק, יו"ר ומנכ"ל בלאקרוק   / צילום: Thomas Peter, רויטרס
לורנס דאגלס פינק, יו"ר ומנכ"ל בלאקרוק / צילום: Thomas Peter, רויטרס

נמשך אפקט ג'ורג' פלויד על הכלכלה האמריקאית: בלאקרוק, קבוצת ניהול הנכסים הפיננסיים הגדולה בעולם, התחייבה להגדיל את מספר העובדים השחורים שלה ב־30% עד שנת 2024, לפי בלוג שפרסם המנכ"ל שלה, לארי פינק, בלינקדאין. זו אחת ההצהרות הבוטות ביותר של חברת ניהול כספים בזכות הרבגוניות הגזעית.

החברה עשתה זאת על רקע ההפגנות והמחאות בתגובה על הריגתו של ג'ורג' פלויד, גבר שחור, על ידי שוטר במינאפוליס לפני כמעט חודש. בלאקרוק גם תכפיל את שיעור המנהלים הבכירים השחורים שלה, שהוא כעת 3% בלבד, כתב פינק.

ככל שההפגנות נמשכות, גם אם נראה שהעצימות שלהן נמוכה יותר, חברות ועסקים חשים לחץ לעשות יותר מאשר רק להביע אהדה או תמיכה פסיבית. אי לכך, לא מעט חברות הצהירו על פעולות שונות שהן מתכוונות לנקוט בהן כדי לשנות את המצב בתוך החברות ומחוצה להן.

כך, כתב פינק, בלאקרוק תתרום 5 מיליון דולר לארגונים שמתמקדים בשיפור שוויון גזעי, ותיצור קרן של 5 מיליון דולר שתתמוך ביזמים חברתיים שחורים ולטיניים. פינק כתב גם שהחברה תרחיב את שיתופי הפעולה עם עסקים בבעלות מיעוטים ותיצור מוצרי השקעה חדשים שיתמקדו בשוויון גזעי בקרנות שלה.

"אנו מאמינים כי אנו יכולים להשפיע לטובה על החברה", כתב פינק, "זה חלק מהותי מהתכלית של בלאקרוק. מחקרים מראים כי חברות עם דירוגי קיימות חזקים, שכוללות כוח עבודה מגוון, מספקות תשואות טובות יותר, ואנו רואים יותר ויותר לקוחות המתמקדים בסוגיות חברתיות אלה בהשקעותיהם. בנוסף, אנו מאמינים שגיוון החברות שאיתן אנו משתפים פעולה כדי לשרת את לקוחותינו מסייע לנו להשיג תוצאות טובות יותר"

עוד הוסיף פינק כי בשנה הקודמת בלאקרוק סחרה ב־110 מיליארד דולר באמצעות חברות בבעלות שחורה ולטינו. "כדי לשרת טוב יותר את לקוחותינו, נתמקד בשוויון גזעי ובצדק חברתי בפעילות ההשקעות והניהול שלנו", כתב.

"אנחנו צריכים לעשות יותר", כתב פינק. "אנחנו חייבים להשתמש בקולנו ולעבוד עם אחרים כדי לתמוך בשינויים במגזר שלנו ובקהילה בכלל".

מתוך 16,000 עובדים ברחבי העולם, כיום 5% מכוח העבודה של בלאקרוק הוא שחור, כך לפי החברה.