עוד לפני הקורונה ועזיבת הבכירים: עדיקה גדלה בהכנסות, אבל ממשיכה להפסיד

חברת האופנה רשמה ברבעון הראשון גידול ניכר של 62% בהכנסות - רגע לפני משבר הקורונה ולפני גל העזיבות בצמרת החברה, בראשות המייסד והמנכ"ל, דדי שוורצברג • בשורה התחתונה רשמה עדיקה, שבשליטת קבוצת גולף, הפסד רבעוני של כמיליון שקל

סניף של עדיקה. / צילום: צילום: ערן סלם
סניף של עדיקה. / צילום: צילום: ערן סלם

חברת האופנה עדיקה רשמה ברבעון הראשון של 2020 גידול ניכר של 62% בהכנסותיה - רגע לפני שמשבר הקורונה עצר, החל במחצית מרץ, את פעילות הקמעונאות בישראל ובעולם, ולפני גל העזיבות בצמרת החברה, בראשות המייסד והמנכ"ל, דדי שוורצברג.

עם זאת, בשורה התחתונה רשמה עדיקה , שנמצאת בשליטת קבוצת גולף, הפסד רבעוני של כמיליון שקל - בדומה לרבעון המקביל ב-2019.

עדיקה, הפועלת באונליין ובאמצעות חנויות פיזיות, הושפעה מסגירתם של החנויות והקניונים בישראל, בדומה לשאר קמעונאיות האופנה. במסגרת זו מגלה החברה כי נסגרו החנויות של הרשת בישראל, וכן החנות שהיא מפעילה בניו יורק (שטרם שבה לפעילות, בניגוד לפעילות בישראל). כמו כן, בתקופת סגירת החנויות, מרבית עובדי החברה הוצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת), וגם משרותיהם ושכרם של שאר עובדי המטה שהושארו בעבודתם, צומצמו באופן משמעותי, ועדיין לא שבו לפעילות מלאה.

בשורת ההכנסות מפעילות (שאינן כוללות הכנסות משירותי אינטרנט לחברה האם) רשמה עדיקה ברבעון הראשון עלייה של כ-69%, והן הסתכמו בכ-43 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נבע מצמיחה בפעילות השוטפת, הן בישראל והן במגזר הבינלאומי, שתורגם בין השאר לגידול בלקוחות הפעילים באתר, וגידול הנובע מפתיחת חנויות פיזיות נוספות.

בהתאם, הרווח הגולמי של החברה השתפר, וצמח בשיעור דומה לסכום של 22 מיליון שקל. ואולם, לצד השיפור בכנסות, מציגה עדיקה שחיקה מסוימת בברווחיות הגולמית, שעמדה על 50%. בעדיקה מסבירים כי הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת מפעילות בינלאומית שמאופיינת ברווחיות נמוכה יותר כתוצאה ממכסים ועלויות שילוח הגבוהים יותר בחו"ל.

בשורת הרווח התפעולי הציגה עדיקה מעבר להפסד סמלי של 20 אלף שקל, לעומת רווח של כ-600 אלף ברבעון המקביל ב-2019, וזאת, לפי החברה, בעיקר מהפסד של  1.9 מיליון שקל בפעילותה הבינלאומית.

עדיקה נכנסה לבורסת תל אביב לפני כשנתיים כהבטחה גדולה, ומאז היא איכזבה את המשקיעים. מאז ההנפקה במרץ 2018 איבדה המניה כ-65%, והחברה שווה כיום כ-60 מיליון שקל.

עדיקה, שנוסדה כקמעונאית אופנה מקוונת, פתחה בהמשך גם חנויות פיזיות. לפני כחודשיים עברה החברה טלטלה אדירה עם החלפתה של כמעט כל הנהלת החברה, לאחר התפטרותו של המייסד והמנכ"ל שוורצברג, על רקע מחלוקות עם בעלת השליטה גולף ועם כלל תעשיות. ההתפטרות גררה אחריה גל של עזיבות בחברה, ובהן של סמנכ"ל הכספים - דבר שזיעזע את החברה, שכיום מנוהלת על ידי רועי הסל. מאז ששוורצברג הודיע על התפטרותו ב-14 באפריל, איבדה מניית עדיקה כ-12% מערכה.