חברת התרופות כיטוב גייסה 35 מיליון דולר לאחר קפיצה לא מוסברת במניה; פוליפיד שוב נערכת להנפקה

יצחק ישראל, מנכ"ל כיטוב:" איננו יודעים להסביר באופן מלא את העלייה במניה ביום ההנפקה" • פוליפיד, המפתחת שתלי אנטיביוטיקה בשחרור מושהה, מעוניינת לגייס בין 47 ל-53 מיליון דולר

חברת פיתוח התרופות כיטוב פארמה  גייסה אתמול 35 מיליון דולר מכמה משקיעים מוסדיים, בעקבות קפיצה של יותר מ-100% במניית החברה בתוך יומיים בלבד, וללא דיווח כלשהו שיסביר את זינוק המניה.

שווי השוק של כיטוב עומד כעת על כ-62 מיליון דולר בנאסד"ק (לפני הגיוס). במסחר בבורסת תל אביב צונחת היום המניה ב-16%, כשהיא משקפת לחברה שווי של 330 מיליון שקל.

הקפיצה במניה, שאיפשרה הנפקה במחיר שיא של השנה האחרונה, התחילה שלשום, שלא על בסיס הודעה חדשה של כיטוב. אתמול אחר הצהריים פורסמה כתבה קצרה באתר Seeking Alpha, שבה צוין כי מניית כיטוב זינקה בעקבות פרסום עדכון לגבי תוכניותיה של החברה לגבי תרופה לסרטן שרכשה מחברת CCAM. 

אלא שעדכון כזה לא פורסם על ידי כיטוב בדיווח לבורסה, ואף לא הוצג בכתבה שפורסמה אתמול. בעבר ציינה כיטוב כי התרופה מוכנה לכניסה לניסויים קליניים מתקדמים, וכן הודיעה על שיתוף פעולה שתקיים עם חברת BMS בניסוי משולב בתרופות של שתי החברות.

הגיוס של כיטוב בוצע אתמול לפי מחיר של 0.9 דולרים למניה. את יום המסחר בנאסד"ק התחילה אתמול מניית כיטוב במחיר של 0.76 דולרים, אבל מייד עם הפתיחה קפצה למחיר של 1.27 דולרים, כנראה בעקבות העליות בבורסת ת"א והפרסום באתר Seeking Alpha.

מהשיא היומי התחילה המניה לרדת, עד למחיר של 1.1 דולרים, ואז הגיעה ההודעה על ההנפקה והמניה ירדה במהירות למחיר של 0.85 דולרים - מעט מתחת למחיר ההנפקה הרשמי. בסופו של דבר, נסגר המסחר אתמול במניה במחיר של 0.82 דולרים - נמוך בכ-9% ממחיר ההנפקה הרשמי (המחיר האפקטיבי בשכלול האופציה נמוך יותר).

יצחק ישראל, מנכ"ל כיטוב, מסר כי "החברה נמצאת במומנטום חיובי. איננו יודעים להסביר באופן מלא את העלייה במניה ביום ההנפקה, אבל בחרנו לנצל את ההזדמנות לגייס סכום משמעותי".

סכום של 35 מיליון דולר, המצטרף ל-10 מיליון דולר שגייסה כיטוב לפני כחודשיים, צפוי לממן את פעילותה השוטפת של החברה, וייתכן גם רכישה של נכסים נוספים. את ההנפקה הובילו H.C. Wainwright & Co.

ההנפקה לפני כחודשיים היתה במחיר של 0.4 דולרים למניה עם אופציות למימוש מיידי, גם הן במחיר של 0.4 דולרים, ביחס של אופציה אחת לכל מניה, כך שהגיוס הנוכחי הוא במחיר כפול למניה לעומת הגיוס באפריל.

פוליפיד תנפיק לפי 212 מיליון ד' "לפני הכסף"

בתוך כך, אתמול פרסמה חברת פוליפיד, המפתחת שתלי אנטיביוטיקה בשחרור מושהה, תשקיף לניסיון ההנפקה השלישי שלה בנאסד"ק. בתשקיף פורטו התנאים הצפויים להנפקה: החברה מעוניינת לגייס 47-53 מיליון דולר לפי שווי של 246-278 מיליון דולר "אחרי הכסף", ושל 212 מיליון דולר (בממוצע) "לפני הכסף". משקיעים קיימים בחברה התחייבו להצטרף להנפקה בסכום של 27 מיליון דולר לפחות.

על פי התשקיף שפורסם, הפסידה פוליפיד 6.9 מיליון דולר ב-2019 וכ-5.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. ההפסד המצטבר מהקמת החברה ב-2008 ועד היום הוא 99 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו לחברה 21 מיליון דולר בקופתה.

בעלי המניות בפוליפיד לפני ההנפקה הם קרן אאורום של מוריס קאהן (15.6%), קרן שביט קפיטל (13.9%) חיים הורביץ (6.7%), קסניה  (5.6%) ופרנדלי איינג'לס (5.2%). בעל מניות משמעותי נוסף הוא ליאון רקנאטי (קרן גלנרוק).

זוהי הפעם השלישית שבה פוליפיד מנסה להנפיק. בניסיון הקודם ב-2018 כיוונה החברה לגיוס של 75 מיליון דולר, לפי שווי של 370 מיליון דולר "אחרי הכסף". ייתכן כי ההתחייבות של משקיעים קיימים ליותר מחצי מהיקף ההנפקה תאפשר להשלים את המהלך הפעם. את ההנפקה מובילים החתמים Barclays ו-Raymond James.

פוליפיד פיתחה אנטיביוטיקה הארוזה בתוך מטריצה העשויה פולימרים (מולקולות דמויות פלסטיק) וליפידים (מולקולות שומן), ומכאן שם החברה. החומר מתפרק ומשחרר את האנטיביוטיקה במנה קצובה למשך פרק זמן ארוך. כך הוא מאפשר למנוע זיהום באזור פגוע (למשל, אחרי ניתוח או שבר) בלי צורך ליטול במשך כל אותה תקופה אנטיביוטיקה בבליעה או לווריד, ובלי צורך להחליף שתל משחרר אנטיביוטיקה מקומית בניתוחים חוזרים ונשנים. 

פוליפיד

שנת הקמה: 2008 ● תחום פעילות: אנטיביוטיקה בשחרור מושהה ● מנכ"ל: אמיר וייסבגר ● גיוסי הון עד היום: כ-104 מיליון דולר ● בעלי מניות עיקריים: אאורום וונצ'רס (מוריס קאהן), קסניה, גלנרוק (ליאון רקנאטי), CHealth (חיים הורביץ), שביט קפיטל, אהרון לוקאץ' ● שלב בפעילות: שלב III של הניסויים הקליניים