בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות: אפל ומיקרוסופט דחפו את הנאסד"ק לשיא

טראמפ אמר כי אם עסקת מיקרוסופט-טיק טוק לא תושלם עד ה-15 בספטמבר אז הוא יאסור את השימוש באפליקציה הסינית בארה"ב • פייבר זינקה ב-9.5%, ו-WIX עלתה ב-4.15% • מדד ISM ליולי בארה"ב עלה על התחזיות של הכלכלנים בשוק • בנק HSBC דיווח על ירידה של 65% ברווח לפני מס בחצי הראשון של השנה

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות כאשר מדד הנאסד"ק טיפס לשיא כל הזמנים. הסנטימנט החיובי בפתיחת חודש אוגוסט בשוק האמריקאי הגיע על רקע ההתאוששות בפעילות הייצור התעשייתי בארה"ב - שעלה לרמה הגבוהה מזה שנה וחצי, לצד האופטימיות לגבי מציאת החיסון לקורונה.

אם בשבוע שעבר היו אלה מניות הטכנולוגיה אפל , אמזון  ופייסבוק  שבלטו בעליות חדות לאחר הדוחות, היום המניות הקטנות הצטרפו לחגיגה ודחפו את מדד הראסל 2000 לעלייה של 1.88%. עיני המשקיעים נשואות לגבי הדיונים על תוכנית תמיכה נוספת של טריליון דולר מצד האוצר האמריקאי.

מיקרוסופט  זינקה על רקע המגעים לרכישת האפליקציה טיק טוק, כאשר הנשיא טראמפ איים כי אם העסקה עם החברה הסינית לא תיסגר עד ה-15 בספטמבר, ייאשר השימוש בה בארה"ב. מה שאיפשר את חידוש המגעים בין החברות היתה שיחה בין מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה לטראמפ.

22:00

הזהב טיפס ב-0.3% לרמה של 1,992 דולרים. מחיר חבית נפט עלה ב-1.5% ונושק ל-41 דולר. לדברי גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי: "במבט קדימה, מחיר הנפט יושפע מן הספקות בנוגע למידת המשך רמת התפוקה הנמוכה של המדינות החברות בקבוצת OPEC+ בדגש על רוסיה ועיראק, ומן ההערכות בנוגע להתפשטות וירוס הקורונה בעולם, ובפרט בסין ובארה"ב, והשפעותיו על הכלכלה העולמית.

"בעוד שבקבוצת OPEC+ מעריכים כי הביקוש לנפט ימשיך לעלות, אנו סבורים שישנם סיכונים של ממש לביקוש לנפט צפוי בעת הקרובה, זאת למרות שהביקוש למוצרי נפט מסוימים החל לעלות מרמת השפל. שילוב זה של היצע גלובלי אשר עומד להתרחב מחדש אל מול ביקוש חלש יחסית צפוי להשפיע לשלילה בזמן הקרוב על מחיר הנפט", אמר בפמן ."במידה והגל השני של נגיף הקורונה יימשך באזורים נרחבים וימשיך להתפשט בקצב גבוה בארה"ב, אזי קיים סיכון להחזרת המגבלות החברתיות אשר יאטו את הפעילות הכלכלית ויקטינו את הביקוש לנפט".

21:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בוול סטריט מתנהל בעליות על רקע נתוני מאקרו טובים והמשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2020. מדד הנאסד"ק עולה ב-1.4% לשיא כל הזמנים, הדאו ג'ונס מטפס ב-0.9%.

טסלה  ואפל  מטפסות, מיקרוסופט מזנקת בכ-4.5% על רקע האצת העסקה לרכישת טיק טוק על ידי טראמפ. הנשיא טראמפ אמר כי אם עסקת מיקרוסופט-טיק טוק לא תושלם עד ה-15 בספטמבר אז הוא יאסור את השימוש באפליקציה הסינית בארה"ב. נזכיר כי הרשת החברתית טיק טוק שייכת לחברה הסינית ByteDance.

החיבור בין החברות בשוק הסיני לבין הממשלה הסינית מעלה את החשש בקרב האמריקאים כי האפליקציה משמשת לאיסוף מידע על משתמשים ברחבי העולם, ובעיקר בקרב אזרחיה של ארה"ב. לפי טראמפ, זהות הרוכשת לא משנה כל עוד תצא מידיים סיניות, ובכוונת האוצר האמריקאי לגזור קופון על העסקה, כך לפי דיווחים מעבר לים.

הדיווחים על עלייה בתחלואה בקרב נופשי הפלגות היוקרה עם חזרתן לפעילות מכבידה על מניותיהן בוול סטריט. קרניבל  צונחת ב-4.7%, נורווג'יאן קרוז  מאבדת 3.8% לאחר שהודיעה על הקפאת קו הספינות בנורווגיה לאחר הידבקותם בנגיף הקורונה של 36 אנשי צוות ו-5 נופשים.

19:20

מניית זום  מזנקת ביותר מ-6% על רקע הדיווח כי תחדל ממכור מוצרים חדשים או משודרגים ישירות ללקוחות בסין. במקום זאת, היא תציע את שירותי שיחות הווידאו שלה באמצעות צד שלישי. נזכיר כי זום עמדה בפני בחינה של ארה"ב בנוגע לקשריה לסין.

פייבר  הישראלית מזנקת ביותר מ-10% ונושקת ל-104 דולר למניה, ובכך נסחרת בשווי שוק של 3.6 מיליארד דולר.

18:34

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות נאות בהמשך לנתוני מאקרו חיוביים מגוש האירו. מדד הדאקס הגרמני זינק ב-2.7%, הקאק עלה ב-1.9% והפוטסי הוסיף 2.3% לערכו.

הייניקן איבדה 2% בצל הדוחות. החברה דיווחה על ירידה של 65% ברווח לפני מס ברבעון השני לעומת אשתקד, וזאת בצל משבר הקורונה שהביא לסגר בחלק מהמדינות.

ישראליות בוול סטריט

לקראת דוחות נובה  שיפורסמו מחר, כתב היום שי זיגלמן, אנליסט בחדר המסחר של בנק הפועלים, כי הוא צופה הכנסות של 62.8 מיליון דולר, שיגלמו צמיחה של 23% ביחס לאשתקד. "התחזיות החזקות נתמכות ברמת שיא שנרשמה בצבר ההזמנות של החברה במהלך Q1, תוך שיפור חד ביחס ה- Book to bill (היחס בין ההזמנות החדשות להזמנות שסופקו)", ציין זיגלמן. "אנו צופים רווחיות גולמית של 56% בדומה לאשתקד, שתיתמך מתמהיל מכירות מוטה מערכות מתקדמות וכלי-תוכנה. בשורה התחתונה אנו צופים רווח למניה, non-GAAP, של 43 סנט שיגלם צמיחה של 37% ביחס לאשתקד".

גם סאפיינס תפרסם מחר דוחות, ובבנק הפועלים צופים צמיחה של 14% להכנסות של 91 מיליון דולר, צמיחה אורגנית של 9%-10% בנטרול הרכישות שבוצעו. האנליסט שי זיגלמן מעריך שהרווח הנקי non GAAP למניה יהיה 21 סנט, צמיחה של 10%. "בראייה קדימה, צבר החוזים של סאפיינס, ההשקעות במחקר ופיתוח לצורך שדרוג היכולות והצעת פתרונות חדשים, עיבוי צוותי היישום וההטמעה (בדגש על הרחבת פעילות ה- Offshore ), והרכישות האחרונות בארה"ב ואירופה, צפויים לספק תשתית להמשך צמיחה ושיפור הרווחיות בשנים הבאות. מנגד, משבר הקורונה רחוק מלהסתיים והשפעתו צפויה להעיב על פעילות החברה ב- 2020-2021", ציין זיגלמן.

חברת הטיפול בסוכרת Dario Healt, הנסחרת בנאסד"ק, מזנקת בעוד 11% לשווי שוק של מעל ל-92 מיליון דולר, וזאת בהמשך להנפקה פרטית בשישי האחרון בהיקף של 28.5 מיליון דולר.

17:48

מניית WIX  הישראלית מזנקת ב-4.6% לשיא כל הזמנים, מה שמשקף לחברה הישראלית שווי שוק של 15 מיליארד דולר.

למונייד עולה ב-2.5% ומחיר המניה נושק ל-60 דולרים.

17:00

מדד ISM למגזר הייצור בארה"ב טיפס ביולי ל-54.2 נקודות - מעל לצפי לקריאה של 52 נקודות. קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית.

16:32

בורסות וול סטריט נפתחו בטריטוריה הירוקה על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני של 2020. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-1% בפתיחה, מדד דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים בכ-0.5%.

מניית אפל מזנקת ביותר מ-4%, מה שמשקף לחברה שווי של 1.9 טריליון דולר. אפל רכשה את חברת הסטראטאפ מוביווייב (Mobeewave) תמורת כ-100 מיליון דולר, כך דווח ב"בלומברג". מוביווייב מאפשרת תשלום באשראי באמצעות מכשיר האייפון.

גוגל  רוכשת 6.6% ממניות חברת מערכות האבטחה הביתית ADT תמורת 450 מיליון דולר. מניית ADT  מזנקת ברקע לדיווח בכ-70%. 

16:00

המסחר בבורסות וול סטריט צפוי להיפתח בעליות. החוזים העתידיים מטפסים על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני של 2020. באירופה המדדים נסחרים בעליות נאות, כאשר הדאקס מוביל עם עלייה של 2.3%, אחריו הבורסות באמסטרדם וציריך שעולות בכ-2%.

חברת טייסון פודס  דיווחה על רווח של 1.4 דולרים למניה - מעל לתחזיות השוק ב-94 סנט למניה. מנגד, ההכנסות נפלו מהתחזיות המוקדמות בשוק.

מיקרוסופט  צפויה להתקדם במגעים לרכישת האפליקציה טיק-טוק מחברת בייטדאנס הסינית, ומקווה לסגור את העסקה עד ה-15 בספטמבר, כך דווח מעבר לים.

ניוז קורפ  הודיעה על התפטרותו של ג'יימס מורדוק מהדירקטוריון. מורדוק אמר כי התפטרותו מגיעה על רקע מחלוקת על מדיניות העריכה ולגבי אסטרטגיות נוספות עם המוציא לאור של ה"וול סטריט ג'ורנל".

יצרנית הרכב החשמלי ניו (NIO) הסינית מסרה 3,533 רכבים בחודש יולי. מדובר בהיקף הגבוה ביותר מפי 4 לעומת יולי אשתקד. החברה מסרה כי היא תוכל להגביר את קצב הייצור על מנת לתמוך בביקושים ברבעון הנוכחי.

14:10

מתחזקות העליות בבורסות אירופה בהובלת מדד הדאקס שמטפס ביותר מ-2%. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה חיובית. 

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של אי.בי.אי, מציין בסקירת המאקרו השבועית שלו כי "מדד ה-S&P 500 אמנם חזר לאחרונה לעלייה ביחס לרמתו בתחילת השנה, אך בחודשים האחרונים השיפור היחסי מתון מכיוון שהוא נשען במידה רבה על העליות החדות שרושמות מניות הטכנולוגיה המובילות. להערכתנו, ללא שיפור רחב יותר בכלכלה ומכאן במניות הענפים המסורתיים המשך מגמת העליות מוגבלת למדי".

"הערכה זו מקבלת חיזוק ממספר גורמים נוספים ובעיקר: צפי לכך שהעלייה המחודשת בתחלואה תבלום את עוצמת ההתאוששות ותוביל להנמכת תחזיות הצמיחה להמשך השנה. בנוסף, הגורם הפוליטי צפוי לקבל משקל הולך וגובר עד לבחירות בנובמבר. בדרך כלל, התקופה הסמוכה לבחירות מתאפיינת בתנודתיות, כאשר במקרה הנוכחי אם מצב הסקרים יישמר, כלומר היתרון הבולט לדמוקרטים, סביר שהוא יהווה משקולת על שוק המניות מחשש לביטול חלקים מרפורמת המס של טראמפ. כל זאת על רקע תמחור לא זול של שוק המניות, עם מכפיל של סביב 22 לשנה הקרובה. סביבת הריביות הנמוכה, מובילה לכך שמכפיל זה מציב את פרמיית הסיכון הגלומה בטווח נורמלי ולא בנקודת הקיצון. עם זאת, באופן יחסי, התמחור שמציע המדד האמריקאי ממשיך להיות פחות אטרקטיבי ביחס לאירופה ולסין, שנהנות עד כה מהתמודדות טובה יותר עם המגיפה", כותב גוזלן.

12:05

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. הנפט מסוג ברנט נחלש בכ-1% לרמה של 43.07 דולר לחבית. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי , מעריך בסקירת הנפט השבועית כי "במבט קדימה, מחיר הנפט יושפע מן הספקות בנוגע למידת המשך רמת התפוקה הנמוכה של המדינות החברות בקבוצת OPEC+ בדגש על רוסיה ועיראק, ומן ההערכות בנוגע להתפשטות וירוס הקורונה בעולם, ובפרט בסין ובארה"ב, והשפעותיו על הכלכלה העולמית. בעוד שבקבוצת OPEC+ מעריכים כי הביקוש לנפט ימשיך לעלות, אנו סבורים שישנם סיכונים של ממש לביקוש לנפט בעת הקרובה, זאת למרות שהביקוש למוצרי נפט מסוימים החל לעלות מרמת השפל".

"שילוב זה של היצע גלובלי אשר עומד להתרחב מחדש אל מול ביקוש חלש יחסית צפוי להשפיע לשלילה בזמן הקרוב על מחיר הנפט . במידה והגל השני של נגיף הקורונה ימשך באזורים נרחבים וימשיך להתפשט בקצב גבוה בארה"ב, אזי קיים סיכון להחזרת המגבלות החברתיות אשר יאטו את הפעילות הכלכלית ויקטינו את הביקוש לנפט", הוא כותב. 

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות, תוך המתנה לפרסום נתוני מאקרו. מדד מנהלי הרכש (PMI ) של גוש האירו ליולי בסקטור התעשייה יתפרסם ב-11 שעון ישראל וצפוי לעמוד ברמה של 51.1 נק' וזה של ארה"ב יתפרסם ב-17:00 וצפוי לעמוד על 53.6 נק'. 

בנק סוסייטה ג'נרל דיווח היום על הפסד של 1.26 מיליארד אירו ברבעון השני, על רקע ההשפעות השליליות של מגפת הקורונה. 

07:50

מרבית הבורסות המרכזיות באסיה נסחרות היום בעליות, בהובלת מדד הניקיי בטוקיו שמזנק ביותר מ-2%. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות.

עונת הדוחות נמשכת והיום דיווח בנק HSBC על ירידה של 65% ברווח לפני מס בחצי הראשון של השנה. מניית HSBC רושמת ירידה של כ-2% במסחר בהונג קונג. 

בזירת המאקרו, בסין פרסמה היום חברת המחקר Caixin/Markit כי מדד מנהלי הרכש לתחום התעשייה עמד ברמה של 52.8 נק' ביולי. כלכלנים ציפו לרמה של 51.3 נק'. המשמעות - התעשייה בסין ממשיכה להתאושש מהקורונה ומתרחבת.

ביפן דווח היום כי מדד מנהלי הרכש (PMI ) של התעשייה עמד ברמה של 45.2 נק' ביולי וכי הכלכלה התכווצה ב-0.6% ברבעון השני. ה-PMI של גוש האירו ליולי בסקטור התעשייה יתפרסם ב-11 שעון ישראל וצפוי לעמוד ברמה של 51.1 נק' וזה של ארה"ב יתפרסם ב-17:00 וצפוי לעמוד על 53.6 נק'.

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט ממשיכה במשא ומתן ל רכישת טיקטוק , כך הודיעה החברה הלילה. זאת הפעם הראשונה שמיקרוסופט מתייחסת לנושא באופן רשמי. המגעים בין מיקרוסופט לבייטדאנס הסינית, החברה האם של טיקטוק, הוקפאו בסוף השבוע לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא להפסיק את פעילות טיקטוק בארה"ב . כעת ציינה מיקרוסופט, בהודעה שפרסמה באתר החברה, כי לאחר שיחה בין מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה לטראמפ, המגעים חודשו. בהודעה לא הייתה התייחסות לתנאי העסקה והמחיר אותו מוכנה מיקרוסופט לשלם, אך החברה הזמינה משקיעים אמריקאים לקחת חלק בה ולהחזיק במניות מיעוט.

במסחר בסחורות, הזהב ממשיך להתקדם ומטפס ב-0.3% לרמה של 1,991 דולר לאונקיה (חוזה לדצמבר). הנפט נסחר בירידה קלה. במקביל, הדולר נסחר היום ביציבות מול האירו סביב 1.177 דולרים לאירו, וגם מול הין היפני שומר הדולר על יציבות סביב 105.8 ין לדולר.

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירה השבועית שלהם כי הפיחות של הדולר ביחס לסל מטבעות בשיעור של 4.1% ביולי, היה הגבוה בעשור האחרון. במקביל, העלייה החודשית במחיר הזהב הגיעה ל- 11%, ובמובן הזה חודש יולי הציג את העלייה הגבוהה מ-2016. "היחלשות הדולר מול הזהב ושאר המטבעות היא אולי סדק ראשון באמון של הציבור במדיניות הכלכלית האמריקנית, ובהדפסות הכסף הגדולות של הבנק המרכזי".