רציו פטרוליום: קידוח האקספלורציה טנג'ר-1 בגיאנה יצא לדרך

מהשותפות נמסר כי הקידוח צפוי להתבצע בעומק מים של כ-2,900 מטר, להגיע לעומק כולל של כ- 8,000 מטר וצפוי להימשך כ- 3 חודשים • תקציב הקידוח נאמד בכ-70 מיליון דולר

איתן אייזנברג  / צילום: רציו פטרוליום
איתן אייזנברג / צילום: רציו פטרוליום

קידוח האקספלורציה בפרוספקט טנג'ר-1 (1-Tanager) בגיאנה, בו מחזיקה שותפות רציו פטרוליום  ב-25% מהזכויות, החל. כך עדכנה השותפות היום. 

את הקידוח מבצעת אוניית הקידוח "סטנה קרון", שביצעה כבר מספר קידוחים בגיאנה (בדרום אמריקה, בסמוך לוונצואלה) . חברת האנרגיה הבינלאומית אקסון-מוביל היא מפעילת הקידוח.

ברציו פטרוליום מציינים כי הפרוספקט שוכן בבלוק קייצ'ור (Kaieteur) שבגיאנה, ועל פי האומדן הטוב ביותר בדו"ח של חברת NSAI, הפוטנציאל הפרוספקטיבי בו מוערך בכ-256 מיליון חביות נפט עם סיכויי הצלחה גיאולוגית של כ-72%.

אקסון מוביל, מפעילת הבלוק (מחזיקה ב-35% מהזכויות), מפעילה גם את בלוק Stabroek הסמוך, בו התגלו כבר למעלה מ- 8 מיליארד חביות נפט באחוזי הצלחה גבוהים של כ-89%. שותפות נוספות בבלוק הן הס (Hess) השותפה עם אקסון גם בבלוק סטאברוק הסמוך, המחזיקה 15% , וקטאליה (Cataleya) המחזיקה 25%.

מהשותפות נמסר כי הקידוח צפוי להתבצע בעומק מים של כ-2,900 מטר, להגיע לעומק כולל של כ- 8,000 מטר וצפוי להימשך כ- 3 חודשים. תקציב הקידוח נאמד בכ-70 מיליון דולר (100%).  תוצאות הקידוח, צפויות להתקבל תוך כ- 3 חודשים מתחילת הקידוח.

הפוטנציאל הפרוספקטיבי בבלוק Kaieteur ,לאחר ניתוח סקר 3D שבוצע על כ-40% משטח הבלוק בלבד הוערך על-ידי NSAI בכ-2.1 מיליארד חביות נפט ב-9 פרוספקטים שונים (כולל פרוספקט טנג'ר). בלוק Kaieteur משתרע על שטח של כ- 13,535 קמ"ר, בעומק ים הנע בין 2,800-3,800 מטרים, במים הכלכליים של גיאנה.

רציו פטרוליום נסחרת בבורסה בשווי של כ-580 מיליון שקל לאחר עלייה של 16% ביחידת ההשתתפות בשנה האחרונה. 

רציו פטרוליום, שגייסה בהנפקה בבורסה כ-105 מיליון שקל בינואר 2017, היא "אחותה" של שותפות חיפושי הגז רציו (המחזיקה ב-15% ממאגר הגז לוויתן). השותפות המונפקת עוסקת בחיפושי נפט וגז מחוץ למדינת ישראל, בפיתוחם ובהפקתם, בנכסים ימיים בעיקר. מלבד גיאנה, לרציו פטרוליום יש מוקדי פעילות גם בסורינאם (20% בזיכיון) באירלנד ובפיליפינים.

מי ששולט ברציו פטרוליום (השותף הכללי) הם בעלי השליטה ברציו - משפחת לנדאו (50% מהשותף הכללי), ומשפחת רוטלוי (50%). מנכ"ל השותפות הוא איתי רפאל והגיאולוג שלה הוא איתן אייזנברג, המשמש כיועץ בכיר.