נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קרא להחרים את מוצרי חברת גודייר צמיגים וגומי אמש (ד') בתגובה לדיווחים שהחברה הראתה לעובדים שיקופית שאוסרת על הופעה בפריטי לבוש פוליטיים, כמו כובעי "להחזיר את אמריקה לגדולתה" המזוהים עם הנשיא.
טראמפ כתב בטוויטר: "אל תקנו צמיגים של GOODYEAR - הם הודיעו על איסור על כובעי MAGA (ר"ת של "להחזיר את אמריקה לגדולתה"). קנו צמיגים טובים וזוולים יותר!".
לאורך כל נשיאותו, טראמפ השתמש בטוויטר לעיתים קרובות כדי למתוח ביקורת על חברות, כולל כמה ענקיות כמו בואינג וג'נרל מוטורס. הערותיו הפתיעו לעיתים מנהלים, שהתקשו להגיב להערות שמזיקות למותג שלהן ונועדו להשפיע על לקוחות.
הקיטוב הפוליטי של הבחרו הקרובות, יחד עם המתחים בנושא גזע ואכיפת חוק, יוצרים קשיים לעסקים שמנסים לווסת את הביטויים הפוליטיים במקום העבודה. חברות נאלצות להתמודד עם שאלות רגישות של אלו סוגי ביטוי פוליטי מתאימים למקום העבודה, ומתי להגביל את השימוש בססמאות בין עובדים.
סטארבאקס, לדוגמה, הודיעה לעובדיה מוקדם יותר השנה שמדיניות רשת בתי הקפה היא להימנע מכל הצגה של ססמאות שמתייחסות לנושאים אישיים, פוליטים או דתיים. אחרי הריגת ג'ורג' פלויד, החברה עשתה פניית פרסמה, וחילקה 250,000 חולצות טי עם הכיתוב "חיים של שחורים נחשבים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.