אחרי חצי שנה ו-1.5 מיליארד דולר: החברה שרצתה לשנות את הוליווד נסגרת

חברת קוויבי, שרצה לייצר סרטונים קצרים לסמארטפון, הוקמה על ידי המפיק ג'פרי קצנברג ומג ויטמן, לשעבר מנכ"לית HP • בחברה השקיעו האולפנים ההוליוודים הגדולים בעולם

 

שירות הסטרימינג קוויבי (Quibi), שמאחוריו יזמים בולטים, אולפנים ההוליוודיים הגדולים בעולם וגיוס של 1.75 מיליארד דולר נסגר חצי שנה לאחר שהושק - ועובדי החברה עומדים להיות מפוטרים, כך לפי דיווחים בכמה אתרים בחו"ל, בהם "וול סטריט ג'ורנל".

קוויבי פיתחה פלטפורמה לצפייה בסדרות קצרות בטלפון הנייד, שנקראת על שם התוכניות שהיא ניסיתה להפיק ב"נגיסות זריזות" (quick bites). היא הוקמה על ידי ג'פרי קצנברג, מפיק סרטים, שהקים ומנהל את חברת DreamWork Animation, ומג ויטמן, לשעבר מנכ"לית HP. בין המשקיעים בו, אולפנים הוליוודיים בולטים כמו דיסני, MGM ו-וורנר מדיה. החברה תחזיר לבעלי המניות 350 מיליון דולר. קוויבי שכרה חברת ייעוץ שבחנה כמה חלופות, ובסופו של דבר התקבלה ההחלטה לבחור בחלופה הזאת.

בכנס CES שנערך בתחילת השנה הציגה ויטמן את הרעיון מאחורי החברה: "כפי שהעברנו את הרדיו לטלוויזיה, אנחנו מעבירים את הטלוויזיה לסמארטפון. אבל מה אפשר לעשות עם האינטראקטיביות של מסך המגע, של הקישוריות לאינטרנט ושל המצלמה?", שאלה ויטמן על במת ה-CES, ונתנה דוגמה: "סטיבן ספילברג אמר לנו שהוא רוצה לעשות סדרה מפחידה, שניתן לצפות בה רק בחושך, ושאל האם זה אפשרי? הסמארטפון יודע מה המיקום של הצופה, מה השעה ומתי שוקעת השמש. כך נולדה הסדרה אפטר דארק של סטיבן ספילברג".

בגלל הקורונה: פחות צפייה דרך הסמארטפון בבית

אולם האתרים שמתחרים על הצופה הם רבים, והקורונה שהשאירה אנשים בבית גרמה לירידה לצפייה בסרטונים בסמארטפון, מכיוון שיש פלטפורמות מתאימות יותר כמו טלוויזיה ומחשב.

"ככל הנראה קוויבי לא הצליחה משתי סיבות: מכיוון שהרעיון עצמו לא היה מספיק חזק כדי להצדיק שירות סטרימינג עצמאי, או בגלל העיתוי. לצערנו, לעולם לא נדע אבל אנחנו חושדים שזה שילוב של השניים", כתבו קצנברג ו-ויטמן בהודעה שפרסמו. "לא היינו יכולים לדמיין שנשיק את השירות בזמן מגפה, אך עסקים אחרים עמדו בפני אתגרים חסרי תקדים ומצאו את דרכם. אנחנו לא הצלחנו לעשות זאת".

קוויבי התמודדה גם עם תביעה מצידו של אקו, הסטארט-אפ של יוני בלוך, שבה נטען כי קוויבי עושה שימוש בטכנולוגיות שפיתח הסטארט-אפ לצפייה אינטראקטיבית. קוויבי השתמשה בטכנולוגיה שמאפשרת לצופים שמחזיקים את הטלפון שלהם במאונך או במאוזן לצפות בסרטים בהתאם למצב הטלפון, תוך מעבר בזמן אמת בין שני המצבים. באקו טוענים כי הם שהמציאו את הטכנולוגיה המדוברת וכי רשמו עליה פטנט.