לא רק על זהות הנשיא: במדינות הללו הצביעו גם על לגליזציה של מריחואנה

אריזונה, מונטנה, ניו ג'רזי ודרום דקוטה הצביעו היום בעד לגליזציה של מריחואנה • במונטנה הצביעו על הפיכת המריחואנה לחוקית לשימוש בני 21 ומעלה, והיא אושרה • בדרום דקוטה אושרה מריחואנה רפואית • באורגון הצביעו בעד דה-קרימינליזציה של כל סוג של סם בכמויות אישיות

קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק

הבוחרים בארה"ב לא מצביעים רק על זהות הנשיא, אלא גם על שורה של נושאים שנמצאים במחלוקת - בין היתר על לגליזציה של מריחואנה.

המדינות אריזונה, מונטנה, ניו ג'רזי ודרום דקוטה הצביעו היום בעד לגליזציה של מריחואנה. באריזונה ההצעה הייתה לאפשר לבני 21 ומעלה להחזיק, לגדל ולמכור מריחואנה עד כמות מסוימת. ההחלטה אושרה. במונטנה הצביעו על הפיכת המריחואנה לחוקית לשימוש בני 21 ומעלה, והיא אושרה. בדרום דקוטה אושרה מריחואנה רפואית, וכנראה תאושר גם מריחואנה לפנאי לבני 21 ומעלה, אם כי המרוץ בהקשר הזה נראה כרגע צמוד יותר. בניו ג'רזי אושרה הלגליזציה ברוב של 66%, אך עדיין יש להעביר חקיקה ספציפית שתסדיר את התחום.

בנוסף, במיסיסיפי אושרה הצעה לאישור רחב-היקף של מריחואנה רפואית, שהועדפה על-ידי הבוחרים על פני הצעה מגבילה יותר. באורגון הצביעו הבוחרים בעד דה-קרימינליזציה של כל סוג של סם בכמויות אישיות, וכן בעד טיפול בפטריות פסיכדליות על-פי החלטת רופא, ללא הגבלת ההתוויות שעבורן אפשר לבקש את הטיפול. בוושינגטון די.סי הוחלט גם כן על צעד של דה-קרימינליזציה לסמי הזיה, ונאמר כי הסמים הללו יהיו "בעדיפות האחרונה" לטיפול המשטרה.