אפל תשלם 113 מיליון דולר בהסכם פשרה על האטת אייפונים

הסכם הפשרה מגיע בתביעה שהגישו 33 מדינות בארה"ב נגד ענקית הטכנולוגיה בטענה שהאטה במכוון אייפונים כדי להתמודד עם בעיות סוללה. הפשרה עדיין צריכה לקבל את אישור בית המשפט

אייפונים חדשים / צילום: רויטרס - Fabrizio Bensch
אייפונים חדשים / צילום: רויטרס - Fabrizio Bensch

אפל צפויה לשלם 113 מיליון דולר בהסכם פשרה עם 33 מדינות בארה"ב ומחוז קולומביה, כך הודיעו הרשויות האמריקאיות היום (ד'). הסכם הפשרה מגיע בתביעה שהגישו המדינות נגד אפל בטענה שהאטה במכוון אייפונים כדי להתמודד עם בעיות סוללה ולגרום למשתמשים לקנות מכשירים חדשים . הסכם הפשרה עדיין צריך לקבל את אישור בית המשפט כדי לצאת לפועל.

אפל מתמודדת גם עם תביעה ייצוגית באותו הנושא, במסגרתה הגיעה החברה להסכם פשרה אחר בחודש מרץ בו היא צפויה לשלם עד 500 מיליון דולר כפיצוי לבעלי אייפון שנפגעו. ההסכם טרם אושר סופית.

לפי הטענות , ב-2016 אפל ביצעה עדכון תוכנה שקט לאייפונים מדגמי 6, 7 ו-SE שהאט את מהירות המכשירים כדי להפחית את צריכת החשמל שלהם ולמנוע מסוללות מתיישנות לגרום להשבתה פתאומית של המעבד. המדינות התובעות טענו כי אפל נהגה בצורה מטעה, ושהייתה צריכה להחליף את הסוללות או לפרסם את הבעיה. בתביעה שהגישו נטען כי מיליוני משתמשים הושפעו לרעה.

אפל הודתה שהעדכון שלה הפחית את צריכת החשמל של המכשיר רק אחרי שב-2017 חוקרים מצאו האטה חריגה. החברה התנצלה והורידה את מחירי הסוללות.