איילון ואמפא קפיטל משתפות פעולה בהעמדת אשראי לפרויקטי נדל"ן למגורים

לצד המימון שתעמיד אמפא לפרויקט, איילון תעמיד פוליסות חוק מכר לרוכשים וערבויות ביצוע לבעלי קרקע

חתימה על עסקה / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
חתימה על עסקה / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

חברת הביטוח איילון וחברת אמפא קפיטל חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בפרויקטים למגורים המלווים על ידי אמפא כך שלצד המימון שתעמיד אמפא לפרויקט, איילון תעמיד פוליסות חוק מכר לרוכשים וערבויות ביצוע לבעלי קרקע, ככל הנדרש. מדובר בהתקשרות חדשה בין החברות כאשר כל מימון שיינתן במסגרת ההתקשרות מותנית בחיתום של איילון כמו גם של אמפא.

אמפא קפיטל היא חברת מימון חוץ בנקאי שהוקמה על ידי קבוצת אמפא, והיא מתמקדת באשראי למגזר העסקי. מדובר בחברה פרטית. כיום קבוצת מנורה מבטחים מחזיקה ב-48.4% ממניות אמפא קפיטל והיתרה בידי קבוצת אמפא שבשליטת שלומי פוגל, שנמנה על בעלי מספנות ישראל שבה הוא שולט יחד עם משפחת שמלצר וסמי קצב. אמפא קפיטל מנוהלת על ידי רן שלו.

במסגרת מימון יזמי נדל"ן, מספקת אמפא ליווי ליווי פיננסי ליזמים בפרויקטים להקמת משרדים ובניה למגורים, כולל בפרויקטי תמ"א, וזאת במתווה של "ליווי סגור" כאשר את פוליסות חוק המכר תנפיק חברת איילון. מבחינת איילון מדובר בצעד נוסף לצמיחה במסגרת פעילות פוליסות חוק מכר ופעילויות ערבויות הביצוע. כך, למשל, לפני פחות משנה בית ההשקעות הלמן אלדובי וחברת הביטוח איילון הודיעו כי הם משתפים פעולה בתחום הסכמי המימון עם יזמים בתחום הבנייה למימון משותף של פרויקטים, כשחברת הביטוח תספק בטוחות לרוכשים בפרויקטים לפי חוק מכר. בימים אלה הלמן אלדובי נמצא לקראת מיזוגו בקבוצת הביטוח הפניקס.

את העסקה ליוו מטעם איילון מיכל מגידו, מנהלת מחלקת ערבויות בחברה, ופירמת עוה"ד אברהם ללום ושות', ומטעם אמפא גיל מויאל, סמנכ"ל נדל"ן, ומשה נגר, מנהל תחום נדל"ן, ומשרד עוה"ד גולדמן ארליך אדלשטיין אביגד ושות'.

איילון ביטוח, בניהולו של אריק יוגב, נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-360 מיליון שקל.