דרור בין, מנכ"ל רד, ימונה למנהל רשות החדשנות הבא

בין, שמכהן כמנכ"ל ונשיא רד מאז 2012, נבחר על ידי מועצת רשות החדשנות • בין יחליף את אהרון אהרון הפורש, ולפי הודעת רשות החדשנות ייכנס לתפקיד בקרוב

דרור בין / צילום: רד תקשורת
דרור בין / צילום: רד תקשורת

מועצת רשות החדשנות קיבלה את המלצת ועדת האיתור בראשותו של ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, והודיעה היום (ב') כי דרור בין, מנכ"ל רד הנוכחי, נבחר לכהן כמנכ"ל רשות החדשנות. המינוי עדיין טעון אישור סופי לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים כפי שהוגדר בחוק החדשנות. בין יחליף את אהרון אהרון הפורש, ולפי הודעת רשות החדשנות ייכנס לתפקיד בקרוב. בין יעזוב את תפקידו ברד. 

בין מכהן כנשיא ומנכ"ל חברת רד (RAD) החל מ-2012. רד מפתחת פתרונות גישה לרשתות תקשורת. בעבר בין כיהן בתפקידים בכירים בחברת קומברס, האחרון שבהם חבר הנהלה וסמנכ"ל המכירות הגלובליות. לאחר מכן שימש כשותף בקרן הון הסיכון כרמל ונצ'רס ויו"ר בחלק מחברות הפורטפוליו. בנוסף שימש בין כשותף בחברת הייעוץ האסטרטגי שלדור ועסק בגיבוש אסטרטגיות לחברות במגוון ענפי תעשייה, קמעונאות, בנקאות, ביטוח והייטק.

לפי הודעת רשות החדשנות, בין צפוי להיכנס לתפקידו בקרוב ולהחליף את אהרון אהרון, המנכ"ל היוצא של רשות החדשנות. אהרון הודיע על פרישתו כבר בסוף אוגוסט והיה אמור לסיים את תפקידו בסוף 2020, אך האריך את כהונתו לאחר שתהליך בחירת מחליף לא הסתיים. אהרון פרש סופית בשבוע שעבר ועד לכניסתו של בין, מכהן צחי שנרך, מנהל המערך הטכנולוגי וענפי השוק, כממלא מקום מנכ"ל הרשות.

בין הוא בעל תואר ראשון כפול בהנדסת מערכות מידע ומחשבים ותעשייה וניהול מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים (שיווק ומימון) מאוניברסיטת תל אביב. הוא בן 54, נשוי, אב לשלושה ומתגורר ברמת השרון.

רשות החדשנות הנה רשות סטטוטורית עצמאית המופקדת על קידום החדשנות כמנוף לצמיחה כלכלית בישראל. תקציב הרשות ב-2020 עמד על 2.25 מיליארד דולר והיא העניקה מענקים ל-1,600 מיזמים בתחומי הטכנולוגיה.