Blacklane | פיצ'ר

רכבי יוקרה עם נהגים צמודים: הכירו את שירות הנסיעות החדש שרוצה להביס את אובר וליפט

החברה הגרמנית Blacklane מהמרת על כך שנוסעים עסקיים יהיו הלקוחות העיקריים שלה

מנכ"ל Blacklane ינס וולטורף נכנס לרכב של החברה / צילום: Reuters, Fabrizio Bensch
מנכ"ל Blacklane ינס וולטורף נכנס לרכב של החברה / צילום: Reuters, Fabrizio Bensch

חברת Blacklane, חברת הסעות יוקרתית שהמשקיעה המרכזית בה היא חברת דאימלר, השיקה השבוע שירות חדש בניו יורק, המבקש להתחרות בשירותי רכבי השרד של אובר ושל ליפט. זאת בעוד שמגפת הקורונה ממשיכה לעצב את פני התעשייה.

אחרי ניו יורק, צפוי השירות להתרחב לבוסטון, שיקגו, לוס אנג'לס, לונדון, פריז, ברלין, מילאנו, סינגפור, דובאי ומקומות אחרים במהלך החודש, כך אמר מנכ"ל ומייסד החברה ינס וולטורף בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".

החברה שואפת לשרת נתח קטן משוק הנסיעות ומכוונת ללקוחות עסקיים. היא משתמשת ברכבי יוקרה ובנהגים ומציעה שירותים כגון ניהול מטען, נהגים שפותחים את הדלת לנוסעים ופינוקים נוספים.

הנפקה - לא לפני 2023

תחום הנסיעות בתשלום ספג מכה קשה בזמן המגפה, כשסגרים הביאו לעצירה בתחבורה הציבורית באופן כללי. החברות אובר וליפט הודיעו בפברואר שכמות הנסיעות המוזמנות נחתכה במחצית ברבעון האחרון של השנה שעברה לעומת השנה הקודמת.

התעשייה התאימה עצמה למצב החדש. שירות משלוח המזון של אובר עזר לה להתמודד עם הנפילה בביקוש למוצר הליבה שלה. השירות בתוך העיר של Blacklane הוא חלק ממאמץ דומה המשתמש בנהגים קיימים שבעבר עבדו רק בנמלי תעופה ומציעה את אותו שירות הסעות לנסיעות בתוך הערים הסמוכות לשדות התעופה.

אמנם אובר וליפט שולטות בשוק ההסעות הנרחב, אך חברת Blacklane הקטנה יותר חיפשה בתחילה להיכנס לנישה עם אפליקציה שהציעה הסעות עם נהג משדות התעופה ואליהם. לפי הספירה האחרונה, השירות היה נגיש ב־300 ערים ברחבי העולם.

העסק הזה נעצר כשנגיף הקורונה גרם לקרקוע של רוב הטיסות בעולם. אז בדצמבר, החלה Blacklane שירות בין-עירוני בארה"ב על מנת למשוך נוסעים עסקיים החוששים לנסוע ברכבות או בטיסות פנימיות. נוסעים יכולים להזמין נהג של Blacklane שייקח אותם מניו יורק לבוסטון עבור 399 דולר, בערך חצי מהמחיר שאמורה לעלות נסיעה באובר או בליפט באותו מסלול.

בעזרת השירות הבין-עירוני החדש, מקווה Blacklane למשוך את אותו קהל של אנשי עסקים בעלי מודעות לבטיחות. החברה משלבת שירות לימוזינות מסורתי עם הנוחות של הזמנת נסיעה באפליקציה.

"בהיותנו תלויים בנסיעות ובשדות התעופה, היינו בחזית המגפה", אמר וולטורף, שהיה אחד ממקימי החברה ב־2011. החייאה של התעבורה האווירית עדיין נראית רחוקה על קו האופק. "אבל הערים חזרו; והן ניידות. יש שיקום טוב של ניידות בתוך הערים".

וולטורף והמשקיעים שלו צפו הנפקה ראשונית בבורסה בשנה הבאה, אבל עיכבו את התוכניות האלה לפחות עד 2023, כך אמר. "ככל שנחכה יותר הערך שלנו יהיה יותר גדול ותהיה לנו יותר השפעה. אין סיבה להיות לחוצים", אמר.

בחודש שעבר, רכשה Blacklane את חלק הארי ב־Havn, חברת הסעות עם נהגים בכלי רכב חשמליים שהשיקה חברת יגואר לנד רובר ב־2019. הצעד אמור לסייע ל־Blacklane לבצע מעבר לצי רכב חשמלי לחלוטין.