מסתערת על וול סטריט: היפו נחתה בניו יורק וכבר מאתגרת את למונייד

חברת הביטוח הדיגיטלי היפו, שמוזגה ל-SPAC בבורסת ניו יורק לפי שווי של 5 מיליארד דולר, צופה לעצמה שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 124% - לעומת 65% בלמונייד

אסף וונד, מנכ"ל היפו / צילום: איל יצהר
אסף וונד, מנכ"ל היפו / צילום: איל יצהר

החברות הישראליות ממשיכות לגייס כסף בוול סטריט, למרות החששות שעלו מפני התקררות השווקים. בסוף השבוע דיווחה חברת הביטוח הדיגיטלי Hippo על מיזוגה לחברת SPAC בבורסת ניו יורק לפי שווי של 5 מיליארד דולר, ובמקביל חברת הגיימינג פלייטיקה, שרק לאחרונה השלימה הנפקה ראשונית שבה גייסה 500 מיליון דולר, הודיעה על גיוס של 600 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב.

היפו, שהוקמה בשנת 2015 על-ידי המנכ"ל אסף וונד ואייל נבון, מתמקדת בתחום ביטוחי הבתים בארה"ב. החברה מתמזגת עם חברת ה-SPAC האמריקאית Reinvent Technology Partners Z, שהקימו שני יזמים בעלי שם: ריד הופמן, שהקים את לינקדאין, ומארק פינקוס, שהקים את Zynga. חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוגדר מראש, לרוב 18-24 חודשים.

המיזוג של היפו ל-Reinvent כולל הזרמה של 230 מיליון דולר מכספי ה-SPAC להיפו, וכן הנפקה פרטית (PIPE) בסך 550 מיליון דולר בהובלת המשקיעים הקיימים בהיפו, קרנות נאמנות וה-SPAC עצמו. לאחר השלמת המיזוג יחזיקו בעלי המניות הקיימים של היפו ב-87% ממניות החברה הממוזגת, ובקופת החברה יהיו יתרות מזומנים בסך כ-1.2 מיליארד דולר. לפני המיזוג, היפו גייסה 710 מיליון דולר ובין המשקיעים בה לאורך השנים ניתן לציין את Mitsui Sumitomo, FinTLV וכן גופים מוסדיים מישראל - כלל ביטוח, פסגות ופועלים שוקי הון.

העסקה עם Reinvent כוללת הסכם שחוסם את היזמים ממכירת מניות לתקופה של שנתיים. הנהלת היפו תישאר בתפקיד לאחר המיזוג, שצפוי להיסגר באמצע השנה הנוכחית. היועצים במיזוג היו מורגן סטנלי וגולדמן זאקס מהצד של היפו, וברקליס מהצד של Reinvent.

מהנתונים שפרסמו החברות עולה כי הפרמיה השנתית הממוצעת בהיפו היא 1,200 דולר וה-retention rate הוא 87%. לפי הנתונים, היקף הפרמיות השנתי בשוק ביטוחי הבתים הוא כ-105 מיליארד דולר והוא צומח ב-5% בשנה. היפו פועלת כיום ב-32 מדינות בארה"ב שבהן מעל 70% מאוכלוסיית ארה"ב, ומתכננת להגיע לכיסוי של 95% מהאוכלוסייה עד סוף השנה.

ההפסד התפעולי יעמיק השנה

ב-2020 היה היקף הפרמיות של היפו 405 מיליון דולר, ההכנסות הסתכמו ב-63 מיליון דולר וההפסד התפעולי הסתכם ב-89 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 33% בפרמיות ושל כ-29% בהכנסות לעומת 2019, אך גם בגידול של 68% בהפסד התפעולי. ההפסד הנקי בשנה זו היה כ-142 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי, בסך 99.2 מיליון דולר.

ב-2021 הצפי הוא לצמיחה של 73.6% בהכנסות לרמה של 87 מיליון דולר, והן ימשיכו לצמוח בשנים הקרובות עד לכ-789 מיליון דולר ב-2025. במקביל, ההפסד התפעולי יעמיק השנה ל-146 מיליון דולר, ויתחיל להצטמצם לפי התחזית החל מ-2022, אך יהפוך לרווח תפעולי רק ב-2025.

במצגת שפרסמה היפו למשקיעים, היא מספקת נתונים להשוואה בינה ובין חברות אחרות מהתחום, שאחת מהן היא למונייד מישראל. למונייד הונפקה בבורסת ניו יורק ביולי 2020 לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר אחרי הכסף, והיא נסחרת כיום בשווי של 5.3 מיליארד דולר - עלייה של 220% מההנפקה וירידה של כ-50% מהשיא.  

 
  

לפי נתוני היפו, היקף הפרמיות שלה ב-2023 יגיע ליותר מ-1.1 מיליארד דולר, בעוד זה של למונייד יהיה 778 מיליון דולר. שיעור הצמיחה השנתי הממוצע ב-2021-2023 שהיפו צופה לעצמה יהיה 124%, לעומת 65% בלמונייד. הפרמיה הממוצעת לפוליסה עומדת לפי המצגת על כ-1,200 דולר בהיפו, ו-213 דולר בלמונייד. היפו מציינת שהמכפיל שלפיו נסחרת למונייד (AV/Adjusted Gross Profit) הוא 41.8 לרווח החזוי ב-2023, בעוד שאצל היפו מדובר על מכפיל 25.1.

וונד מסר כי החזון של היפו היה להעביר את הפוקוס בתעשיית ביטוחי הבתים ללקוח הקצה - בעל הבית. "בתעשייה שהתייחסה מסורתית ללקוחות שלה כ'בעלי הפוליסה', היפו סללה את הדרך לעצמה. בנינו מוצרים ושירותים עם מגע אישי כדי להרחיב את ההגנה על הבית. באמצעות השותפות האסטרטגית עם Reinvent והצוות הנפלא של יזמים, משקיעים ועובדים בה, אנחנו לא יכולים לחכות לייצר טרנספורמציה לחוויה של בעלי הבתים ולהאיץ את הצמיחה שלנו".

פלייטיקה: 600 מיליון דולר באג"ח

כאמור, בסוף השבוע הבטיחה פלייטיקה גיוס של 600 מיליון דולר בהנפקת אג"ח המיועדות לפירעון בשנת 2029 ונושאות ריבית קבועה שנתית של 4.25%. פלייטיקה עדכנה כי בכוונתה להשתמש בכספי הגיוס, יחד עם הלוואה שהיא מקבלת, לצורכי החזר הלוואה קודמת. בסוף 2020, היקף החוב של פלייטיקה היה 745 מיליון דולר, רובו חוב לטווח ארוך.

פלייטיקה מפתחת ומשווקת משחקי קזינו ומשחקים אחרים למובייל. היא הונפקה לראשונה בנאסד"ק בינואר לפי מחיר של 27 דולר למניה, ששיקף לה שווי של 11.1 מיליארד דולר, ולאחר עלייה לשיא של כ-34.3 דולר המניה נחלשה, והיא נסחרת כיום במחיר 28.1 דולר, הגבוה ב-4% בלבד ממחיר ההנפקה ומשקף לחברה שווי שוק של 11.5 מיליארד דולר.

לצד ההנפקה הראשונית, בעל השליטה בחברה, קונסורציום סיני בשם Alpha frontier, מכר מניות בהיקף כולל של 1.66 מיליארד דולר.